سرقت 4 ميلياردي دو آبدارچي در تهران



٨مرد نقابدار با حمله به يک شرکت بازرگاني دست به سرقت ٤ميليارد تومان از آن‌جا زدند، طراح اصلي اين نقشه، دو آبدارچي شرکت بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ١٥مهر‌ ماموران در جريان يک زورگيري قرار گرفتندو در محل سرقت به تحقيق از کارکنان خدماتي و صاحب شرکت پرداختند که مشخص شد ٨ مرد با قمه و شمشير وارد واحد تجاري شده، پس از بستن دست و پاي خدمتکار و صاحب شرکت اقدام به سرقت ٤‌ميليارد تومان پول نقد در قالب چک‌هاي تضميني بين‌بانکي و ٨‌ميليون تومان پول نقد داخل گاو صندوق کرده و پس از سرقت با يک موتورسيکلت از محل متواري شده‌اند.با توجه به مبلغ بالاي سرقت شده و نحوه سرقت که نشان از اطلاع سارقان از وضعيت شرکت ‌داشت تحقيقات از کارکنان شرکت در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که ٣‌سال پيش، يکي از کارکنان خدماتي شرکت به‌نام «ضياء» ٣٠ساله از اتباع بيگانه به علت اعتياد شديد به مصرف موادمخدر اخراج شده است.کارآگاهان در ادامه تحقيقات اطلاع پيدا کردند مظنون با وجود اخراج از شرکت، در مدت گذشته همچنان ارتباط دوستانه خود را با يکي از کارکنان شرکت به نام حميد ٣٣ساله حفظ کرده است.

بنابراين تحقيقات از حميد درخصوص ارتباط وي با ضياء آغاز شد اما او منکر هرگونه ارتباط با ضياء شد. با توجه به دلايل به‌دست آمده، درباره احتمال مشارکت حميد در سرقت، کارآگاهان وي را دستگير و در همان بازرسي اوليه از حميد، 3 فقره از چک‌هاي سرقت شده از داخل شرکت را کشف کردند. اين در حالي بود که مالباخته بيشترين حمايت مالي را در ميان پرسنل شرکت از حميد انجام داده بود.حميد به ناچار لب به اعتراف گشود و به طرح‌ريزي سرقت و همچنين مشارکت ضياء در سرقت اعتراف کرد و ضياء که در زعفرانيه به‌عنوان سرايدار مشغول به کار بود، دستگير شد. همچنين در بازرسي از مخفيگاهش ٨٠چک سرقتي بين‌بانکي به ارزش تقريبي ٢‌ميليارد تومان کشف شد. با دستگيري ضياء ٦ متهم ديگر اين پرونده نيز يک به يک شناسايي و هرکدام در عمليات‌هاي جداگانه دستگير شدند.

 

 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------