قصاص؛ پایان انتقام‌گیری کور



 

پسر جوانی که در یک انتقام‌گیری کور با شلیک گلوله مرتکب قتل شده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش جام جم، سحرگاه بیست و سوم شهریور سال 92 ماموران پلیس آگاهی در جریان تیراندازی مرگباری در خیابان دماوند تهران قرار گرفتند.

در ادامه تیمی از ماموران راهی محل حادثه شد و پس از ورود به یک شرکت تجاری با جسد پسر جوانی به نام مسعود روبه رو شدند که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده بود.

در جریان تحقیقات مشخص شد عامل جنایت بهزاد نام دارد که شب حادثه به محل جنایت آمده و پس از درگیری با مسعود وی را با شلیک گلوله به قتل رسانده و از محل گریخته است.

کارآگاهان پس از تجسس های گسترده متوجه شدند متهم در هتلی در شهرستان سرعین مخفی شده که بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه متهم شدند و چهاردهم مهر سال گذشته او را دستگیر کردند.

بهزاد پس از انتقال به اداره آگاهی به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و گفت: شب حادثه مقتول و دوستش یکی از دوستان من را کتک زده بودند و من هم برای انتقام به آنجا رفتم که چهار نفر با قمه به من حمله کردند که برای دفاع از خود مجبور به تیراندازی شدم.

متهم درباره تهیه سلاح نیز گفت: چندی قبل به کرمانشاه رفته و در آنجا با دختر جوانی آشنا شدم که مدعی بود می تواند برای من اسلحه تهیه کند؛ من هم قبول کردم و اسلحه را به قیمت یک میلیون تومان خریدم.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده بهزاد به اتهام شرب خمر، نگهداری سلاح، مباشرت در قتل عمد و استفاده از سند جعلی با صدور کیفر خواست به شعبه 71 دادگاه کیفری فرستاده شد.صبح دیروز متهم به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه اولیای دم برای قاتل تقاضای قصاص کردند.

سپس بهروز در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: یکی از دوستانم به نام اکبر مرا کتک زده بود و دیه جراحاتم را پرداخت نمی کرد. شب حادثه تصمیم گرفتم او را بترسانم تا شاید دیه را بدهد. وقتی به آنجا رفتم سلاح را به سمت او و مسعود نشانه گرفتم، اما ناگهان گلوله شلیک شد و به مسعود اصابت کرد. من طرز کار با اسلحه را نمی دانستم و ناخواسته شلیک کردم.

وی ادامه داد: بعد از قتل یک شناسنامه دزدی خریدم و عکس خودم را روی آن چسباندم و راهی سرعین شدم. در آنجا در یک هتل، اتاقی گرفتم و زندگی مخفیانه ام را آغاز کردم تا این که ماموران دستگیرم کردند.

پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم را به قصاص و زندان محکوم کردند.

 

 اخبار حوادث  - جام  جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------