آدم‌کشی با انگیزه سرقت طلا



مردی که زنی را با انگیزه سرقت طلا و جواهراتش کشته است، بعد از دستگیری جزییات جنایتش را شرح داد.کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی در پی کشف جنازه زنی جوان در منطقه‌ای خلوت در خارج از شهر، به تحقیق در این‌باره پرداختند و متوجه شدند این زن بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن کشته شده است.همچنین زخم‌هایی روی دست و گوش این زن وجود داشت که نشان می‌داد قاتل یا قاتلان، طلا و جواهرات او را به زور سرقت کرده‌اند.

هویت مقتول در ابتدای تحقیقات نامعلوم بود تا اینکه بعد از چندروز اعضای خانواده زنی به‌نام ربابه که پیگیر مفقودشدن او بودند، با مراجعه به پزشکی قانونی جسد را شناسایی کردند.پس از آن تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان با بررسی اطرافیان و آشنایان مقتول، به مردی به‌نام هوشنگ که با ربابه آشنا بود ظنین شدند و سراغ وی رفتند، اما متوجه شدند این مرد از زمان وقوع قتل فراری شده است.همسر هوشنگ تایید کرد شوهرش با زنی جوان آشنایی داشت، اما او اطلاعات بیشتری در این خصوص نداشت.

 

تلاش برای ردیابی هوشنگ، پلیس را به این نتیجه رساند که متهم به کشور افغانستان گریخته است، اما قبل از آنکه پلیس بین‌الملل برای دستگیری مظنون وارد عمل شود، سرنخ‌های تازه‌ای به دست افسران جنایی رسید و آنها متوجه شدند هوشنگ به ایران بازگشته و راهی تهران شده است. تجسس‌های گسترده پلیسی به شناسایی مخفیگاه متهم در پایتخت منجر شد و تیمی از ماموران بعد از اخذ نیابت قضایی برای دستگیری او راهی تهران شدند، اما وقتی به محل سکونت مرد جوان رفتند دریافتند او آنجا را ترک کرده است. به‌این‌ترتیب بازداشت متهم به تعویق افتاد تا اینکه خبرهای تازه‌ای به‌دست آمد و فاش شد هوشنگ در مشهد مخفی شده است. متهم این‌بار فرصت فرار پیدا نکرد و به دام افتاد.  مرد جوان بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اقرار کرد.

 

هوشنگ گفت: «مشکل مالی داشتم، به چندنفر بدهکار بودم و همسرم در این اوضاع و احوال مرتب از من می‌خواست برایش طلا و جواهر بخرم. در شرایط بدی گرفتار شده بودم تا اینکه تصمیم گرفتم طلاهای ربابه را سرقت کنم. از چندی‌قبل با این زن آشنا شده بودم و روز حادثه می‌خواستم نقشه‌ام را اجرا کنم، که ربابه فهمید و مقاومت کرد.

 

به‌همین‌دلیل درحالی‌که به‌شدت عصبانی بودم او را خفه کردم، طلاهایش را برداشتم و جسد را در منطقه‌ای بیابانی رها کردم.»متهم در ادامه اعترافاتش گفت: «بعد از قتل برای اینکه دستگیر نشوم به افغانستان فرار کردم، اما در آنجا دزدان طلاها را سرقت کردند. از آنجا به ایران برگشتم. چندروزی در تهران بودم و بعد عازم مشهد شدم و عاقبت‌ گیر افتادم.»بنابر این گزارش متهم درحال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و بازجویی‌ها از او ادامه دارد.


 اخبار حوادث  - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------