دام دزدان خانوادگی برای مادربزرگ‌ها



 

اعضای باند سارقان خانوادگی که در پوشش نیکوکاران طلای زنان سالخورده را سرقت می‌کردند، سرانجام در دام پلیس گرفتار شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش زنی سالخورده سوار خودروی مسافربری شد که سه مرد سرنشین آن بودند. آنها پس از طی مسافتی، با جلب اعتماد مسافر زن مدعی شدند در امور خیریه فعالیت می کنند و بسته های لباسی همراه دارند و اگر او نیازمندی را می شناسد، بسته ها را به آنها برساند. در ادامه یکی از این سه مرد با دیدن گردنبند طلای پیرزن، از او خواست برای چند لحظه آن را به وی نشان دهد تا از روی مدل طلا نمونه ای برای همسرش سفارش دهد.

زن سالخورده که فریب گفته های او را خورده بود، گردنبند طلایش را به وی داد و دقایقی بعد مرد جوان آن را داخل بسته لباس ها گذاشت و به زن مسافر تحویل داد. بعد از طی مسافتی زن پیاده شد و راننده و همراهانش محل را ترک کردند. پیرزن زمانی که بسته لباس ها ر ا باز کرد تا گردنبند طلایش را از داخل آن بردارد، متوجه شد طلایی در آن نیست و بخشی از نایلون پاره شده است. همان جا بود که متوجه شد چه کلاهی بر سرش رفته و آن سه مرد، نیکوکارهای قلابی بوده اند.

مالباخته با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، از سه مرد سارق شکایت کرد و به این ترتیب متهمان به دستور بازپرس منصور هاشمیان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

همزمان با شروع تحقیقات، زنان سالخورده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های مشابهی را مطرح کردند.

تحقیقات از مالباختگان نشان می داد نیکوکارهای قلابی دو یا سه نفر بوده اند که طلاهایشان را دزدیده اند بنابراین مشخصات دو خودروی پراید و پژوی متهمان فراری و تصاویر چهره نگاری آنها در دستور کار گشت های انتظامی قرار گرفت تا این که چند روز پیش دو نفر از متهمان در یکی از محله های تهران، هنگام شکار طعمه جدید دستگیر شدند. در تحقیقات معلوم شد آنها دو برادر بوده و از مجرمان سابقه دار هستند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی، پس از اظهارات متناقض، به سرقت طلاهای زنان سالخورده اعتراف کردند.یکی از سارقان به پلیس گفت: مدتی پیش که از زندان آزاد شدم، جرایم خود را از سر گرفتم. این بار به کمک سه برادر و دامادمان گروه جدیدی را تشکیل دادیم. با بسته بندی لباس های کهنه و به بهانه این که نیکوکار هستیم و به نیازمندان کمک می کنیم، در محله های تهران تردد و زنان سالخورده را سوار خودرو می کردیم و پس از جلب اعتمادشان و دادن بسته های لباس به آنها، طلاهایشان را در فرصتی مناسب سرقت می کردیم.

با اعتراف مرد سارق، برادرش نیز گفته های او را تائید کرد. در ادامه تحقیقات دو برادر دیگر متهمان و داماد خانواده نیز شناسایی و دستگیر شدند و به دزدی هایشان اعتراف کردند.

متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای کشف اموال سرقتی و مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.


  اخبار حوادث  -  جام  جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------