آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

ماموران قلابی تعزیرات دستگیر شدند/ "نصب بنر" شگرد تبهکاران برای ترساندن بنگاه داران + تصاویر



تبهکارانی که به نام مامور اداره تعزیرات ، از کسبه به ویژه بنگاه داران اقدام به اخاذی می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی وقوع شکایت های مشابه تعدادی از بنگاه داران املاک منطقه جنت آباد مبنی بر اینکه چند نفر تحت عنوان "مأمور اداره تعزیزات" به مغازه های آنها مراجعه نموده و با تهدید به پلمپ نمودن مغازه اقدام به اخاذی و دریافت پول از آنها کرده اند ، پرونده ای در این خصوص در دادسرای ناحیه 34 تهران تشکیل و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
اظهارات شکات : 
شکات پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان اعلام کردند که تمامی آنها در طول یک روز ( به صورت زنجیره ای ) و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو  پژو پرشیا نقره ای رنگ که خود را مأمورین اداره تعزیرات معرفی کرده باند ، مورد اخاذی قرار گرفته اند .

اخبار,اخبارحوادث , کلاهبرداران


 یکی از این شکات در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت 10:00 مورخه 04/10/1393 ، دو سرنشین یک دستگاه خودرو پژو پرشیا نقره ای رنگ به درب مغازه ی بنده واقع در منطقه جنت آباد مراجعه کرده و از من درخواست تنظیم یک قرارداد اجاره منزل ، البته بدون ثبت کد رهگیری را نمودند .

 

ابتدا با درخواست آنها مخالفت کرده و عنوان نمودم که درخواست آنها غیرقانونی است اما پس از اصرار و پافشاری آنها و بیان این موضوع که طرفین قرارداد خودشان هستند ، قبول کردم تا قراردادی صوری را بدون ثبت کد رهگیری برای آنها تنظیم کنم . پس از تنظیم قرارداد بود که ناگهان آنها با نشان دادن کارت شناسایی و تجهیزات پلیسی همراه خود از جمله بی سیم و دستبند ، خود را مأمور اداره تعزیزات معرفی کرده و عنوان داشتند : "شما مرتکب جرم شده اید و باید مغازه پلمپ شود". به این بهانه ، اقدام به تنظیم صورتجلسه کرده و حتی قصد داشتند تا یک بنر مبنی بر « پلمپ مغازه به علت تخلف صنفی » را بر روی سر درب مغازه نصب نمایند " . 
 
شاکی در ادامه اظهارات خود و در نحصوص نحوه پرداخل پول به این افراد گفت : " در حالیکه نگران پلمپ و بویژه نصب بنر بر روی سر درب مغازه ی خود بودم ، آن دو نفر عنوان داشتند : "میزان جریمه شما مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان می باشد اما طبق دستورالعمل جدید می توانید این مبلغ را به صورت نقدی پرداخت نموده تا مانع از تعطیلی مغازه و نصب بنر بر روی سر درب مغازه بشوید و پس از آن و برای رسیدگی به پرونده تخلف خود به اداره تعزیرات مراجعه نمایید" ؛ بلافاصله پیشنهاد آنها را قبول کرده و مبلغ جریمه را به صورت نقدی پرداخت کردم .

 

پس از گذشت چند ساعت از رفتن آن دو مأمور ، با تعدادی از همکاران خود تماس گرفته و آنها نیز عنوان کردند که به همین شیوه جریمه شده اند ؛ با یکدیگر قرار گذاشتیم تا برای پیگیری پرونده تخلفاتی خود به اداره تعزیزات مراجعه نماییم اما پس از مراجعه به اداره تعزیرات و ارائه مشخصات آن دو مأمور ، به ما اعلام شد که افرادی با مشخصات اعلامی در اداره تعزیرات کار نمی کنند و پرسنل آنجا نیستند ؛ زمانیکه موضوع پرداخت جریمه تخلف خود به شیوه نقدی را نیز اعلام کردیم ، به ما صراحتا اعلام شد که هیچگونه دستورالعمل و یا قانونی در خصوص پرداخت نقدی جریمه به مأمورین اساسا وجود ندارد و هرگونه دریافت پول از سوی مأمورین تخلف و جرم محسوب می شود " .

اخبار,اخبارحوادث , کلاهبرداران


 دستگیری مأمورین قلابی : 
با توجه به شیوه و شگرد صورت گرفته در اخاذی از شکات ، کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته تعدادی از بنگاه های محل مراجعه ی دو مأمور قلابی ، موفق به شناسایی شماره پلاک خودرو پرشیا نقره ای به شماره انتظامی *** ل 33 / ایران 55 شد و مالک خودرو بنام "مجید . ر" (24 ساله) ، نیز در منطقه شهریار مورد شناسایی قرار گرفت . 
 
در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان اطلاع پید ا کردند که "مجید . ر" ، پسرخوانده یکی از مجرمین سابقه دار بنام "رضا . ش" (38 ساله) است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با موادمخدر ، کلاهبرداری و تحت عنوان مأمور ، دستگیر و روانه زندان شده است . 
 
با شناسایی تصویر "رضا . ش" به عنوان یکی از مأمورین قلابی ، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و پس از اطمینان از حضور وی و مجید در محل سکونتشان ، هر دو نفر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر متنابهی از انواع امهار متعلق به مراکز دانشگاهی ، مراکز قضایی ، برگ های خام و جعل شده ی ویژه مأموریت مراکز انتظامی ، نظامی و همچنین تجهیزات مورد استفاده در جعل اسناد کشف شد .

با دستگیری متهمین ، رضا در همان تحقیقات اولیه صراحتا به جعل عناوین دولتی و بویژه "جعل عنوان مأمور اداره تعزیزات" و اخاذی از شکات پرونده و همچنین دهها فقره اخاذی مشابه در سایر مناطق شهر تهران اعتراف و همدست خود بنام "اسدالله . ر" ( 40 ساله ) را نیز معرفی کرد . 
 
با شناسایی دیگر متهم پرونده ، مخفیگاه اسدلله در منطقه قلعه حسن خان شناسایی و او نیز در همان روز دستگیری رضا و مجید ، دستگیر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

اخبار,اخبارحوادث , کلاهبرداران


سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت های تحت پوشش مأمور در مناطق مختلف تهران بویزه در افسریه ، آزادی ، جنت آباد و شناسایی تعدادی از شکات که بدین شیوه و شگرد مورد اخاذی قرار گرفته اند ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ؛ لذا از کلیه شکاتی که بدین شیوه مورد اخاذی قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ". 


  اخبار حوادث  - باشگاه خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------