نقشه سارقان خودرو برای سرقت پرنده گران‌قیمت



اعضای باند سارقان خودرو، در جریان آخرین سرقت خود با ورود به خانه‌ای نقشه سرقت پرنده گران‌قیمت را اجرا کردند.

اخبار,اخبار

 

به گزارش جام جم، چندی پیش زن جوانی خودروی پرایدش را در یکی از محله های تهرانپارس پارک کرد و پس از ساعتی، وقتی برای انتقال خودرو به پارکینگ، به محل آمد، متوجه سرقت آن شد.

مالباخته با حضور در کلانتری ماجرای سرقت خودرویش را خبرداد. با تحقیق از شاکی پرونده معلوم شد مدرک هویتی، گوشی تلفن همراه، کارت بانکی و کارت سوخت و مدارک خودرو نیز داخل خودروی سرقتی بوده است. دو هفته ای از ماجرای این دزدی نگذشته بود که یکی از اهالی شهرک شهید بهشتی تهران با پلیس تماس گرفت و مدعی شد یکی از اهالی به نام محمدرضا که از دزدان سابقه دار است، چند روز است که با خودروی پرایدی تردد می کند که احتمال می رود این خودرو سرقتی باشد.

ماموران با اطلاع از موضوع به محل مورد نظر اعزام شده و دریافتند محمدرضا خودرو را در یکی از کوچه ها رها کرده و گریخته است.

با بررسی خودرو مشخص شد چندی قبل زنی سرقت این خودرو را در تهرانپارس گزارش کرده بود. همزمان با شروع تحقیقات پرونده برای دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی سوابق محمدرضا نشان داد او چند بار به اتهام آدم ربایی، سرقت مسلحانه خودرو و زورگیری دستگیر و روانه زندان شده است.

این متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که چند هفته پیش دستگیر شد. او با انتقال به پلیس آگاهی گفت: با همدستی چهار نفر از دوستانم به نام های غلامرضا، کاوه، محمد و فرید باندی را تشکیل داده و در زمینه سرقت خودروهای پژو، پراید و مزدا فعالیت داشتیم. از چندی پیش فعالیت هایمان را به طور گسترده در شمال، شرق و غرب تهران آغاز کردیم. پس از سرقت خودروها اموال موجود در آن را به سرقت برده و خودرو را می فروختیم. پول های به دست آمده را میان یکدیگر تقسیم می کردیم و با آن ماده مخدر شیشه می خریدیم.

در ادامه تحقیقات از این متهم معلوم شد اعضای این باند همچنین با ورود به مغازه های مختلف و تهدید مغازه داران با قمه و چاقو از آنها اخاذی می کنند. با اعتراف متهم، چهار همدست وی هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و دو روز پیش سرکرده باند ـ کاوه ـ همراه سه نفر دیگر از اعضای باند دستگیر شده و در مواجهه حضوری با یکدیگر به سرقت های سریالی شان اعتراف کردند.

در حالی که تحقیقات از اعضای این باند ادامه داشت، مردی با حضور در پلیس آگاهی از متهمان به اتهام سرقت پرنده گران قیمتش شکایت کرد که متهمان به سرقت این پرنده از حیاط خانه شاکی اعتراف کردند.

سردسته باند گفت: پس از اطلاع از نگهداری پرنده گران قیمت در این خانه، نقشه سرقت آن را طراحی و اجرا کردیم که بعد از آن دستگیر شدیم. با صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها روز گذشته از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان شدند.


  اخبار حوادث  -  جام  جم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------