بازكردن چشم‌بند زوج زورگير را گرفتار كرد



زوج زورگيري كه در پوشش مسافربر از شهروندان زورگيري مي‌كردند، وقتي چشمان طعمه‌شان را بستند فكر نمي‌كردند شاكي بتواند شماره خودرو آنها را به حافظه بسپارد.

به گزارش جوان، عصر روز چهارشنبه، 15 بهمن ماه زن جواني به اداره پليس رفت و از زن و مرد جواني به اتهام زورگيري شكايت كرد.

شاكي گفت: من كارمند هستم. ساعتي قبل از اداره خارج شدم تا به خانه‌ام در منطقه دروس بروم. زير پل سيدخندان منتظر تاكسي بودم كه خودروي پرايدي مقابلم توقف كرد. زن جواني به عنوان مسافر در صندلي عقب سوار بود و من هم در صندلي جلو سوار شدم. راننده بعد از طي كردن مسافتي، ناگهان تغيير مسير داد و داخل كوچه خلوتي پيچيد. وقتي به راننده كه مرد جواني بود اعتراض كردم، زني كه در صندلي عقب نشسته بود چاقويي زير گلويم گذاشت و خواست ساكت باشم.

 

همان لحظه بود كه متوجه شدم در دام اين زن و مرد گرفتار شده‌ام. از ترس جرئت فرياد زدن نداشتم تا اينكه راننده در محل خلوتي توقف كرد. بعد از آن زن جوان پارچه‌اي از كيفش بيرون آورد و با آن چشم‌هايم را بست. آنها كيفم را كه داخلش 200 هزار تومان پول نقد به همراه دو عدد كارت اعتباري كه 800 هزار تومان پول داشت و گوشي تلفن همراهم سرقت كردند. بعد مرا با چشمان بسته از خودرو به پايين پرت كردند و گريختند. همان لحظه به سرعت چشم‌بند را برداشتم و موفق شدم شماره پلاك خودرو را به حافظه بسپارم.
 
آغاز تحقيقات به دستور بازپرس
بعد از مطرح شدن شكايت، پرونده به دستور قاضي هاشميان، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 34 براي شناسايي زن و مرد زورگير در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. مأموران در نخستين گام به بررسي شماره پلاك يادداشت شده پرداختند.

 تحقيقات نشان داد خودرو پرايد متعلق به مرد جواني به نام شاپور است. همچنين معلوم شد شاپور متأهل است و به همراه همسرش در خانه‌اي اجاره‌اي در مركز شهر زندگي مي‌كند.

تحقيقات بعدي هم نشان داد، شاپور مدتي است از محل كارش اخراج شده و بيكار است. بنابراين اين فرضيه براي مأموران پليس قوت گرفت كه زن و شوهر جوان از شاكي اقدام به زورگيري كرده‌اند.

بازداشت زن و مرد جوان
 مأموران در گام بعدي زن و شوهر را به عنوان مظنونان اين حادثه بازداشت كردند. همچنين مأموران پليس از خانه اين زن و شوهر تعداد زيادي كيف زنانه و مدارك شناسايي متعلق به غير كشف كردند. شاپور وقتي مورد بازجويي قرار گرفت ابتدا منكر زورگيري شد اما وقتي مقابل زن جوان قرار گرفت، به جرم خود اقرار كرد.

اقرار به سرقت
وي گفت: مدتي قبل به دلايلي از محل كارم اخراج شدم. چند ماهي بيكار بودم و زندگي برايمان سخت شده بود به طوريكه چند ماه اجاره‌خانه‌ام عقب افتاده بود. وي ادامه داد: چند روز قبل با همسرم نقشه زورگيري را طراحي كرديم و فكر كرديم از اين طريق پول خوبي به جيب مي‌زنيم. به همين خاطر تصميم گرفتيم با پرايدي كه داريم به محله‌هاي بالا‌شهر برويم و زنان پولدار را به عنوان مسافر سوار كنيم و از آنها زورگيري كنيم.

متهم گفت: روز حادثه همسرم طبق نقشه قبلي در حالي كه چاقويي در كيفش داشت به عنوان مسافر در صندلي عقب نشست و من اين زن را به عنوان اولين طعمه سوار خودرو كردم. بعد از اينكه مسافتي را طي كرديم، ناگهان به كوچه خلوتي مسيرم را تغيير دادم و همسرم نيز از صندلي عقب با چاقو شاكي را تهديد كرد تا حركتي نكند.

ما طبق نقشه كيف زن جوان را گرفتيم و حتي چشمانش را بستيم تا نتواند شماره خودرو را يادداشت كند اما ناشي‌گري كرديم و چشمانش را محكم با پارچه نبستيم و او قبل از اينكه ما از ديدش پنهان شويم موفق شد چشمانش را باز كند و شماره خودرو  را يادداشت كرد. متهم در پاسخ به سؤال قاضي كه چرا به جاي زورگيري با پرايد، مسافركشي نمي‌كردي، سكوت كرد.

همسر متهم نيز وقتي مورد تحقيق قرار گرفت به جرم خود اقرار كرد. در حالي كه وسايل كشف شده از خانه متهم حكايت از آن داشت كه اين زن و شوهر بر خلاف ادعاي‌شان از تعداد زيادي شهروند زورگيري كرده‌اند به دستور قاضي هاشميان هر دو متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.

 اخبار حوادث  -  جوان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------