آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

2 متجاوز بی‌رحم به دار مجازات آویخته شدند/ تهدید قربانیان با فیلمبرداری از صحنه گناه



 

قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه گفت: به کسانی که تصمیم به ارتکاب جرم دارند خصوصا جرائم خشن هشدار میدهیم که در صورت ارتکاب جرم اعمال چنین کیفرهایی در انتظار آنهاست.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، صبحگاه امروز چهارشنبه 6/12/93 شاهد اجرای حکم اعدام برای یکی از متجاوزین به نوامیس مردم در محله جعفرآباد کرمانشاه با حضور قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه و جمعی از مسئولین بودیم.

توسلی زاده قائم مقام دادگستری در ابتدای اجرای این حکم گفت: امروز شاهد اجرای یکی از موارد کیفرهای مشمول حدود الهی می باشیم . واقعیت این است که مطابق فقه جزائی اسلام که متأخذ از منشا وحی و متون دینی اعم از قرآن کریم ، احادیث و روایات و فرمایشات رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار می باشد اصراری به کیفر دادن وجود ندارد به عبارتی شارع مقدس با تدوین یک سیاست جزائی برخواسته از وحی تأکید بر بزه پوششی و عدم کیفردهی دارد.

وی ادامه داد: در فقه جزائی اسلام با استناد به حدیث رفع و قاعده درء و سایر قواعد حقوق اسلامی به وضوح چنین رویه قضائی را تدوین نموده اند. متاسفانه محکوم علیه که امروز کیفر اعدام در مورد وی اجرا می شود مرتکب جرائم خشنی از قبیل قتل نفس و تجاوز به عنف شده است. اگر در مسیر کرامت انسانی قدم بر می داشت و جایگاه خلیفه الهی در مسیر احکام الهی قدم بر می داشت و در مسیر احکام دینی زندگی خود را انتظام می بخشید قطعا به چنین سرنوشتی دچار نمی شد.

قائم مقام دادگستری ادامه داد: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم و اقامه قسط و عدل است . طبعا برخورد با جرائم مهمه و تعیینی چنین کیفرها و اجرای آنها هم موجب پیشگیری ار وقوع جرم و هم موجب اقامه قسط و عدل از طریق برخورد قاطع بر جرائم مهمه تأکید دارد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای امروز این کیفر نیز یکی از مصادیق آن است . دادگستری استان برخورد با جرائم مهمه را یکی از اصولی ترین وظائف خود می داند و ریاست محترم کل دادگستری استان جناب آقای دکتر عدالت خواه نیز بارها این موضوع را مورد تأکید قرارداده اند . از همین جا به کسانی که تصمیم به ارتکاب جرم دارند خصوصا جرائم خشن هشدار میدهیم که در صورت ارتکاب جرم اعمال چنین کیفرهایی در انتظار آنهاست هر چند چنین کیفرهایی را خوشایند نمی دانیم.

تهدید قربانیان با فیلمبرداری از صحنه گناه
در صبحگاه امروز چهارشنبه 6/12/93 شاهد اجرای حکم اعدام برای یکی دیگر از متجاوزین به نوامیس مردم در میدان آزادی کرمانشاه  با حضور دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه و جمع کثیری از مردم بودیم.

در ابتدای اجرای این حکم مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح نمود : احکامی که امروز در دو نقطه از شهر کرمانشاه اجرا می شود مربوط به دو نفر است که مرتکب زنای به عنف شده اند که علاوه بر انجام این عمل شنیع ، از صحنه جرم نیز فیلمبرداری نموده اند و همین فیلمبرداری خودشان راه تشکیل پرونده را باز کرد که بعد از شکایت شاکی که همواره مورد تهدید شخص محکوم  برای ارتکاب مجدد قرار گرفته بود ، از طریق تلفن همراه ایشان متوجه شدیم که نه فقط با این یک نفر بلکه با چند نفر دیگر به همین شیوه تهدید و ارعاب مرتکب بزه زشت شده است.

مدعی العموم کرمانشاه خاطر نشان کرد: امروز خوشبختانه شاهد این هستیم که مردم خوب و متدین کرمانشاه در راستای اهداف دینی و اعتقادات مذهبی خود از اجرای این حکم خوشحال هستند و می دانند این افراد باید به مجازات خویش که همین طناب دار است می رسیدند.

ملکی در ادامه خطاب به برخی افراد که در مخیله ی خود قصد ارتکاب جرم را دارند هشدار داد و گفت: دستگاه قضائی در راستای سیاست های پیشگیرانه خود و همچنین دادگستری استان و خصوصا ریاست محترم کل دادگستری استان در مسیر اجرای عدالت با کسانی که مرتکب چنین اعمال شنیعی شوند به شدیدترین شیوه برخورد خواهد کرد و کوچکترین اغماضی نخواهد داشت.

توضیحات رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه درباره اعدام 2 متجاوز
دکتر عدالت خواه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در پی اجرای دو حد الهی در خصوص دو تن از متجاوزین حریم امنیت اخلاقی جامعه در گفتگویی مواضع دستگاه قضائی را اینگونه تشریح کردند:

عکس العمل مردم هنگام اجرای حکم چگونه ارزیابی می کنید؟
عدالت خواه - اجرای اینگونه احکام بارها توسط مردم از دستگاه قضائی خواسته شده ومردم خوب ومتدین کرمانشاه که در محل اجرای حکم حضور داشتند از برخورد قاطع دستگاه قضائی با این قبیل جرایم ابراز خرسندی داشتند.

برنامه واستراتژی دستگاه قضائی در رابطه با جرائم خشن ونا امن کننده محیط اخلاقی واجتماعی چیست؟
عدالت خواه - همانطور که بارها اعلام شده دستگاه قضائی با این قبیل جرائم قاطعانه وبدون هیچگونه مسامحه ای برخورد قانونی خواهد داشت ومجدداً به کسانیکه پیام دستگاه قضائی را دریافت نکرده اند هشدار می دهم دست از شرارتهای خود بردارند در غیر اینصورت شدیدترین مجازاتها در انتظار آنهاست.

لطفاً در رابطه با اجرای احکام اعدام علنی امروز توضیحاتی بفرمائید؟
عدالت خواه - دو نفری که امروز در دو نقطه از شهر کرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند با ارتکاب اعمال منافی عفت به عنف، ناامنی اخلاقی و روانی در بین زنان ودختران جامعه ایجاد کرده بودند ویکی از این متهمین از اعمال کثیف وغیر اخلاقی خود فیلم برداری می نمود وزنان ودختران را تهدید ومورد آزار واذیت قرار می داد. در پی شکایت قربانیان موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از شناسایی ودستگیری متهمین با حضور وکلای مدافع در دادگاه کیفری استان کرمانشاه با حضور پنج قاضی محاکمه وبه اعدام محکوم شدند این احکام در دیوان عالی کشور مورد تآیید قرار گرفت وپس از انجام تشریفات قانونی وطی مراحل مختلف در ملاء عام اجرا شد.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------