آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

قصاص در ملأ‌عام برای قاتل خواهران دوقلو



مردی که در پی شکست عشقی، خواهران دوقلو را در جیرفت به قتل رسانده بود، به قصاص در ملأ‌عام محکوم شد. جوانی دیگر که با همین انگیزه دختری دبیرستانی را از پا درآورده بود نیز حکمی مشابه دریافت کرد. قاتل خواهران دوقلو خواستگار یکی از آنها بود، اما وقتی با جواب رد مواجه شد ماه گذشته هردوخواهر را درحالی‌که از حاشیه جاده‌ای روستایی به‌سمت مدرسه‌شان می‌رفتند با وانت زیر گرفت و فرار کرد.

 او در جریان تحقیقات دستگیر شد و اتهامش را گردن گرفت. یدالله موحد –رییس‌کل دادگستری استان کرمان-درباره دومین پرونده توضیح داد: دختری دانش‌آموز به‌‌نام «زهرا» که فقط ١٧سال سن داشت پس از بازگشت از مدرسه در منزل پدری‌اش توسط فردی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.


موحد با اشاره به قتل سه‌دختر نوجوان افزود: این جنایات دهشتناک که در فاصله زمانی کمتر از یک‌هفته رخ داد، واکنش عمومی را در پی داشت و سرعت و قاطعیت در رسیدگی و اقدامات انتظامی و قضایی برای بازگشت احساس امنیت در جامعه به‌عنوان مطالبه عمومی مطرح شد. وی ادامه داد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهمان به قتل دستگیر و تحقیقات مقدماتی آغاز و نظریه پزشکی‌قانونی از جهات مختلف اخذ و تحقیقات از گواهان قضیه و بازسازی صحنه قتل انجام شد.


وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی بازپرس، این‌دو پرونده سریع به دادگاه ارسال شد و شعبه دوم دادگاه کیفری استان کرمان به‌طور فوق‌العاده و طبق موازین قانونی دادرسی، محاکمات را کمتر از یک‌ماه انجام و حکم شرعی و قانونی قصاص علنی در محل وقوع جنایت را برای هردوقاتل صادر کرد. رییس‌کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: با تجدیدنظرخواهی وکلای محکومان به قصاص، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شده و تلاش خواهد شد در دیوان عالی هم خارج از نوبت و به‌صورت فوق‌العاده رسیدگی و رای صادر شود. وی ادامه داد: درصورت ابرام حکم و طی مراحل استیذان و درخواست اولیای‌دم مقتولان، حکم اجرا خواهد شد.

 

 اخبار حوادث  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------