پیر دزدان به همراه دختران خلافکارش دستگیر شد/ شهر مهاجران آخرین ایستگاه خانواده تبهکار



سارق سابقه‌داری که با همدستی همسر و دو دختر جوانش نقشه سرقت از منازل شهر مهاجران شهرستان شازند استان مرکزی را برنامه‌ریزی می‌کرد در عملیات کارآگاهان پلیس این شهرستان دستگیر و به ۲۶ فقره سرقت معترف شد.

 سرهنگ احمدرضا چگنی فرمانده انتظامی شهرستان شازند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در تابستان امسال کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان در بررسی پرونده‌های سرقت متوجه شدند که مدتی است در کلانتری‌های شهرستان پرونده‌هایی تحت رسیدگی است که شیوه سرقت در آنان به یک شکل می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند افزود: با ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این سرقت‌ها از زمستان سال گذشته شروع‌ شده و با آغاز تابستان، گزارش‌های سرقت‌ها افزایش پیدا کرده است و بیشترین موارد سرقت مربوط به شهر مهاجران می‌باشد.

وی ادامه داد: با هماهنگی دستگاه قضائی تحقیقات کارآگاهان برای بررسی تخصصی سرقت‌ها آغاز شد و با شروع اقدامات تخصصی، کارآگاهان رد پای سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پراید را در سرقت‌ها شناسایی کردند.

حضور مشکوک 3 خانم در محدوده سرقت‌ها
سرهنگ چگنی تصریح کرد: در تحقیق از شاکیان پرونده و در اظهارات اهالی محل‌های وقوع سرقت معلوم شد، ساعاتی قبل از وقوع سرقت‌ها، 3 خانم‌ در حوالی مجتمع‌ها و منازل مسکونی حضور داشته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند اظهار داشت: با اطلاعات به دست آمده، شناسایی این افراد در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت تا اینکه در روز بیست و نهم بهمن‌ماه، مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهرستان خودروی سواری پرایدی را که با مشخصات سرنشینان مطابقت داشت در سطح شهر مشاهده می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که مأموران انتظامی قصد داشتند خودرو را متوقف کنند راننده بدون توجه به ایست مأموران، از محل متواری می‌شود که با مراقبت‌های نامحسوس پلیس، زمانی که خودرو در یک کوچه متوقف می‌شود و سرنشینان وارد یک خانه مسکونی می‌شوند، عملیات دستگیری آنان آغاز می‌شود.

دستگیری اعضای خانواده در عملیات پلیس
سرهنگ چگنی با اشاره به عملیات دستگیری اعضای این خانواده گفت: در این عملیات مأموران با هماهنگی قضائی وارد منزل مورد نظر شدند و پدر خانواده به اتفاق همسر و دو دختر جوانش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شدند و اموال مسروقه‌ شامل انواع لوازم خانگی، سرویس‌های طلا، دسته چک، وسایل و قطعات خودرو و... از آنجا کشف شد.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که خودروی پرایدی که این افراد استفاده می‌کردند چندی قبل از اراک سرقت شده و بررسی سوابق اعضای خانواده نیز حاکی از آن بود که این افراد از سارقان سابقه‌داری هستند که چند ماهی است از استانی دیگر به شهر مهاجران کوچ کرده‌اند و با حضور در این شهر سرقت‌های خود را شروع کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند با اشاره به اعترافات متهمان گفت: تحقیقات از متهمان نشان داد که اهالی این خانواده در استانی دیگر به علت ارتکاب سرقت مدتی در زندان به سر می‌برده‌اند که با وجود شناسایی شدن در آن استان، ابتدا پدر خانواده در زمستان گذشته به مهاجران سفر می‌کند و بعد از چند ماه دیگر اعضای خانواده نیز به وی ملحق می‌شوند.

وی افزود: ‌در این مدت اعضای این خانواده، ‌در طول روز خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی و در طول شب اقدام به سرقت از مکان‌های مورد نظر خود می‌کردند.

سرهنگ چگنی خاطر نشان کرد: ‌ اکنون اعضای خانواده به ۲۶ فقره انواع سرقت که ۲۴ فقره آن در شهر مهاجران و دو مورد نیز در شهر اراک بوده است، اعتراف کرده‌اند.


اخبار حوادث  -  باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------