سرقت پس از دریافت مژدگانی



رئیس پلیس فتا فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس فتا این استان شخصی که عامل برداشت از حساب خانمی در شیراز بود، دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: خانمی با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران اعلام کرد که پس از مفقود شدن کیفم که حاوی مدارک شناسایی، کارت عابربانک و مقداری طلا بود، در چند روزنامه کثیرالانتشار خبر گم‌شدن کیف را آگهی و اعلام کردم هرکس کیف را پیدا کند مژدگانی دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود بیان کرد بعد از گذشت چند روز و تماس‌های بسیار، مردی تماس گرفت و گفت که کیف را پیدا کرده و با دادن مشخصات کامل کیف 800 هزار تومان را به‌صورت اینترنتی به شماره‌حساب وی واریز کرده اما باگذشت یک ماه علاوه بر اینکه کیف را تحویل نداد، 2 میلیون تومان نیز از حسابم برداشت کرده است.

حسینی ادامه داد: با اظهارات شاکی بلافاصله پرونده‌ای در این مورد تشکیل شد و کارآگاهان تحقیقات علمی و بررسی‌های تخصصی خود را در فضای سایبری آغاز کردند و در نهایت یابنده کیف که همان عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکی بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی در ادامه گفت: متهم پس از مواجه‌شدن با مستندات به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت که بعد از پیدا کردن کیف و دریافت مژدگانی وسوسه شدم تا از عابربانک استفاده کنم و به‌خاطر اینکه صاحب کیف رمز کارت خود را شماره شناسنامه‌اش گذاشته بود، موفق به برداشت غیرمجاز شدم.

رئیس پلیس فتا فارس از شهروندان خواست از مدارک شناسایی خود محافظت کرده و چنانچه این مدارک مفقود شد، در اسرع وقت اقدام به باطل کردن کارت‌بانکی خود کنند.

این مسئول متذکر شد: شهروندان به‌صورت دوره‌ای رمز کارت خود را تغییر داده و کلمه عبوری را انتخاب کنند که به‌راحتی قابل حدس زدن نباشد.


  اخبارحوادث -  باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------