ضربات چاقو و قمه عاقبت مقاومت در برابر زورگیران خشن/ 82 سابقه دستگیری در پرونده شکارچیان + عکس



افرادی که با زاغ زنی در اطراف بانک‌ها اقدام زورگیری از مشتریان بانک می‌کردند،‌در عملیات پی در پی پلیس تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ در مورخه 24/09/1393 فردی با مراجعه به کلانتری عباس آباد به مأموران اعلام کرد که کیف دستی اش حاوی مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد ، توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 به سرقت رفته است .

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه هفت تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت :"در مورخه 24/09/1393 برای دریافت پول به شعبه بانک خیابان مطهری مراجعه و مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد دریافت کردم . پس از دریافت پول ، تمامی آنها را در داخل کیف دستی قرار داده و بلافاصله به محل پارک خودرو مراجعه کرده ، کیف را در زیر صندلی راننده قرار داده و حرکت کردم .

وی ادامه داد: هنوز مسافت زیادی از بانک فاصله نگرفته بودم که متوجه پنچری یکی از لاستیک های ماشین شدم . برای تعویض لاستیک مجبور به توقف شدم اما زمانیکه مشغول تعویض لاستیک ماشین بودم ، ناگهان متوجه شکستن شیشه سمت راننده شدم ؛ قبل از آنکه موفق به انجام هر کاری برای جلوگیری از سرقت کیف بشوم ، سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت ، کیف حاوی پول ها را برداشته و به سرعت از محل متواری شدند " .

شناسایی سرقت های مشابه :
با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مالباخته به شیوه "زاغ زنی" مورد شناسایی قرار گرفته و گروهی از سارقین ، پس از تعقیب مالباخته و پنچر نمودن خودرو اقدام به سرقت کیف از داخل خودرو کرده اند .

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که به شیوه "زاغ زنی" شناسایی و پس از خروج از شعبات بانکی شهر تهران ، به شیوه زورگیری و یا کیف قاپی مورد سرقت قرار گرفته بودند .

یکی از مالباختگان که از ناحیه هر دو دست مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود ، پس از حضور در پایگاه سوم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در مورخه 27/06/1393 به شعبه بانک سه راه آذری رفته و مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد پول نقد دریافت کردم . با قرار دادن پول ها در داخل کیسه پلاستیکی که آنرا یکی از مشتریان بانک داده بود ، از شعبه خارج شدم ؛ در داخل یکی از کوچه ها ، ناگهان دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 مسیر حرکتم را مسدود کرده و با تهدید چاقو خواستند تا کیسه حاوی پول را از من بگیرند . قصد مقاومت در برابر آنها را داشتم و حتی خودم را بر رو کیسه حاوی پول ها انداختم اما دو ترک نشین موتورسیکلت ها ، با چاقو و قمه به من حمله ور شده و پس از زدن چاقو به هر دو دستم، کیسه حاوی پول ها را برداشته و از محل دور شدند " .

اخبار,اخبارحوادث, سارقین

شناسایی زاغ زن سابقه دار :
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته شعبات مختلف بانکی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه زاغ زنی بنام "سعید . ش" (35 ساله) شدند که پیش از این به اتهام عضویت در گروه های سرقت به شیوه کیف قاپی و زورگیری ، بارها ( هشت فقره و از سال 78 تاکنون ) دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی به مورخه 08/08/1392 باز می گشت که پس از تأمین قرار وثیقه ، از زندان آزاد شده بود .

یکی از مالباختگان که سارقین اقدام به سرقت کیسه پلاستیکی حاوی مبلغ 5 میلیون تومان از وی کرده بوند ، پس از شناسایی تصویر "سعید"  به کارآگاهان گفت : " این همان شخصی است که در داخل بانک با دادن کیسه پلاستیکی مشکی از من درخواست کرد تا برای احتیاط ، پول های خود را در داخل کیسه قرار داده تا مانع از رؤیت آنها توسط سارقین احتمالی شوم ".

با توجه به اظهارات مشابه تعداد دیگری از شکات و مالباختگان مشخص شد که سعید پس از شناسایی سوژه ی سرقت ، اقدام به دادن کیسه پلاستیکی به تعدادی از آنها کرده تا سایر اعضای گروه با مشاهده و شناسایی فرد مورد نظر ( مالباخته ) ، وی را تعقیب و نهایتا وجوه نقد همراهش را سرقت نمایند .

شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقین :
با بررسی سوابق "سعید" که نشان از عضویت وی در گروه های مختلف زورگیری ، کیف قاپی و سرقت های مسلحانه داشت ، کارآگاهان با هدف شناسایی سایر همدستان سعید و اعضای گروه سارقین ، مراقبت پلیسی این مجرم سابقه دار و حرفه ای را در دستور کار قرار داده و طی چندین ماه اقدامات پلیسی موفق به شناسایی تعداد دیگری از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت به شیوه و شگردهای مختلف کیف قاپی ، زورگیری ، جرایم مرتبط با موادمخدر و ... شدند ؛سایر اعضای گروه عبارتند از :

"غلامحسین . د" - 52 ساله - 18 سابقه دستگیری - اولین سابقه دستگیری : سال 1361
"غلامرضا . د" – 45 ساله – 16 سابقه دستگیری – اولین سابقه دستگیری : سال 1368
"حسین . م" - 40 ساله - 14 سابقه دستگیری – اولین سابقه دستگیری : سال 1376
"جواد . م" – 39 ساله – 8 سابقه دستگیری – اولین سابقه دستگیری : سال 1371
"فرزاد . ر" – 37 ساله – 6 سابقه دستگیری – اولین سابقه دستگیری : سال 1373
"مجید . ک" – 30 ساله – 5 سابقه دستیگری – اولین سابقه دستگیری : سال 1378
"فرزین . ف" – 53 ساله – 4 سابقه دستگیری – اولین سابقه دستگیری : سال 1373
"ابوالفضل . الف" – 30 ساله – 3 سابقه دستگیری – اولین سابقه دستگیری : از سال 1368

با شناسایی هویت و مخفیگاه تمامی اعضای گروه در مناطق شهرجدید اندیشه ، دولت آباد ، تهرانپارس ، خیابان 17 شهریور ، میدان خراسان ، بلوار ابوذر ، خیابان طیب و مجیدیه شمالی ، دستگیری همزمان تمامی اعضای گروه در دستور کار قرار گرفت و سرانجام تمامی متهمین در چند عملیات همزمان ، در مخفیگاه هایشان دستگیر ، تعداد 4 موتورسیکلت طرح هوندا 125 استفاده شده در سرقت ها توقیف و تمامی متهمین جهت انجام تحقیقات به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شدند .

اخبار,اخبارحوادث, سارقین

اعتراف به دهها فقره کیف قاپی و زورگیری در کشور :
با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده و شناسایی متهمین از سوی تعدادی از مالباختگان ، متهمین که چاره ای جز اعتراف نداشتند صراحتا به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران بویژه در خیابان مطهری ، میدان توحید ، سهروردی ، رسالت ، تهرانپارس ، سه راه آذری ، چهاردانگه ، یافت آباد ، دولت آباد ، ونک و .... اعتراف کردند .

سه عضو اصلی گروه بنام های غلامحسین ، سعید و مجید نیز در ادامه تحقیقات به دهها فقره سرقت های مشابه در سایر شهرهای کشور اعتراف کرده و عنوان داشتند : "موتورسیکلت ها را با دو دستگاه وانت پیکان که برای جابجایی آسان موتور تجهیز شده بودند ، به سایر شهرها و استان های کشور برده و پس از انجام سرقت های خود در سایر شهرهای کشور مجددا به تهران باز می گشتیم" که با توجه به اعترافات این متهمین ، تعداد دو دستگاه پیکان وانت نیز از آنها کشف و توقیف شد .

این متهمین در خصوص دیگر نقاط محل انجام سرقت های خود در سایر شهرهای کشور نیز اعتراف کردند که در شهرهای کاشان ، قم ، یزد ، شاهرود ، گرگان ، گنبد کاووس و همچنین شهر های حاشیه تهران بویژه اسلامشهر ، کرج ، پاکدشت ، شهرری و سایر شهرهای کشور اقدام به سرقت های مشابه کرده اند .

سرهنگ پاسدار عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه زاغ زنی از مراکز اقتصادی و مالی بویژه شعبات مختلف بانکی در سطح کشور و انجام سرقت ها به شیوه پنچری خودروها و یا زورگیری ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی برای تمامی این گروه از سارقین صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند " . 


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------