قتل پسر جوان به خاطر پیشنهاد ازدواج به مدیر شرکت/ مریم: من کسی را به جنایت تحریک نکردم



مردی که به خاطر مزاحمت پسر جوان و پیشنهاد ازدواج وی به مدیر یکی از شرکت‌های تبلیغاتی دست به جنایت زده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 11 مورخه 20/5/93 وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در اتوبان یادگار امام جنب پمپ بنزین فرحزاد، ورودی گلبرگ به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام می‌شود.

با حضور ماموران کلانتری و عوامل پلیس راهور در محل و انجام بررسی‌های اولیه که تصادف ما بین خودروی پژو 206 سفید رنگ به رانندگی جوانی به نام "محمد – ر" 21 ساله و با راکب یک دستگاه موتور سیکلت پالس به نام "روح الله – الف" صورت گرفته است.

راکب موتورسیکلت طی این تصادف به دلیل شدت جراحات فوت می‌کند و پرونده مقدماتی با موضوع تصادف غیر عمد در دادسرای ناحیه 31 تشکیل و راننده خودروی پژو 206 پس از انجام اقدامات قانونی با قرار تامین کفالت آزاد می‌گردد.

پرونده در اداره پلیس آگاهی
در مورخه 25/10/93 خانواده متوفی (روح الله) با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 و طرح شکایت،‌ بررسی احتمال وقوع عمدی بودن حادثه منجر به فوت فرزندشان درخواست کردند، به دنبال این موضوع پرونده به دادسرای ناحیه 27 جنایی ارسال و به دستور بازپرس شعبه هفتم پرونده جهت رسیدگی در خصوص احتمال عمدی بودن تصادف منجر به فوت در دستور کار کارآگاهان اداره ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفت.

اظهارات خانواده متوفی
خانواده متوفی پس از حضور در اداره دهم در خصوص شکایت خود مبنی بر عمدی بودن تصادف اظهار داشت: روح الله فرزندمان در یک شرکت خصوصی تبلیغاتی به مدیریت خانمی به نام "مریم - ه" فعالیت می‌کرد، تا اینکه به واسطه علاقه‌ای که به مدیر شرکت پیدا می‌کند،  از وی درخواست ازدواج کرده ، اما اخیرا نیز با شخصی به نام "محمد-ر" که از مشتریان شرکت بود درگیری لفظی پیدا کرده بود. ما نیز طی روند رسیدگی به پرونده در دادسرای ناحیه 31 متوجه شدیم که راننده خودروی پژو 206 همان شخصی است که پسرمان با او مشاجره داشت.

آغاز تحقیقات از محمد
با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم ، "محمد-ر" 21 ساله دستگیر و در بازجویی‌های اولیه اظهار داشت: در اتوبان در حال حرکت بودم که به علت سرعت بالا و ترکیدگی لاستیک جلو ناگهان خودرو منحرف شد و با یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار صف پمپ بنزین توقف کرده بود، برخورد کردم. بعد از تصادف متوجه شدم که راکب موتورسیکلت روح الله است که با او رابطه کاری داشته ام.

اعترف به جنایت
با وجود اظهارات اولیه محمد در خصوص عمدی نبودن تصادف ، کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی اطلاع پیدا کردند که محمد پیش از تصادف از حضور متوفی در محل وقوع حادثه اطلاع داشته است.

لذا تحقیقات تخصصی از محمد آغاز و این بار وی به عمدی بودن تصادف اعتراف کرد و گفت: در روز حادثه قرار بود به دفتر مریم بروم که طی تماسی متوجه شدم وی در پمپ بنزین نزدیک شرکت است و روح الله نیز او را تعقیب کرده است. از آنجایی که چندی پیش نیز به خاطر پیشنهاد ازدواج از سوی روح الله به مدیر شرکت از وی کینه پیدا کرده بودم. سریعا خود را به محل رسانده و روح الله را زمانی که داشت با مریم صحبت میکرد زیر گرفتم و قصد فرار داشتم که 200 متر جلو تر لاستیک جلوی ماشینم ترکید و به ناچار متوقف شدم و مردم نیز مرا بازداشت کردند. در ادامه از طریق تماس با مریم متوجه شدم که روح الله در داخل بیمارستان فوت کرده است.

دستگیری مریم
با توجه به اعترافات متهم (محمد) خانم مریم- ه (مدیر شرکت تبلیغاتی) در مورخ 12/12/93 دستگیر و در اظهارات اولیه منکر اطلاع از هرگونه تصادف شده و عنوان می‌کند با متوفی و قاتل صرفا ارتباط کاری داشته است.

اما در ادامه مریم پس از رویارویی با مستندات پلیسی از اطلاع به عمدی بودن تصادف اعتراف می‌کند و می‌گوید: روح الله کارمند من بود و وقتی پیشنهاد ازدواجش را شنیدم، او را از شرکت اخراج کردم ولی او همچنان برای من ایجاد مزاحمت می‌کرد. روز حادثه درحالیکه محمد قصد آمدن به شرکت را داشت، طی تماسی که وی با بنده داشت، به او گفتم که در پمپ بنزین محل کار خود  هستم و روح الله نیز از صبح همان روز مرا تحت تعقیب قرار داده است اما به هیچ عنوان محمد را به تصادف عمدی و کشتن روح الله تحریک نکردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات هر دو متهم قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------