زندگی مخفیانه قاتل عاشق‌ پیشه پایان یافت



جوان عاشق‌پیشه که دختر مورد علاقه‌اش را در افغانستان به قتل رسانده بود، پس از سه سال زندگی مخفیانه در ایران دستگیر شد.

به گزارش جام جم، اوایل دی سال 90 «مولیکا» خانه اش را در یکی از محله های کابل افغانستان ترک کرد و به مدرسه رفت. بعدازظهر مادرش هر چه منتظر شد خبری از او نشد. با طولانی شدن غیبت دختر نوجوان، مادر به مدرسه رفت و سراغ او را از مسئولان مدرسه و همکلاسی هایش گرفت، اما آنها نیز از صبح مولیکا را ندیده بودند و نمی دانستند بر سر او چه آمده است. زن به خانه بازگشت و موضوع ناپدید شدن دخترش را با اعضای خانواده در میان گذاشت و همگی ، کوچه به کوچه و محله به محله را جستجو کردند، اما اثری از او نبود.

 

زمانی که موفق به یافتن مولیکا نشدند نزد پلیس رفتند و از ماموران برای یافتن او کمک خواستند. جستجوی گسترده پلیس برای یافتن دختر نوجوان همچنان ادامه داشت تا این که ساعاتی بعد از طرح این شکایت مردی با پلیس افغانستان تماس گرفت و خبر داد در یکی از محله های شهر جسد دختر نوجوانی را یافته که با ضربه های متعدد چاقو به قتل رسیده و کیف مدرسه ای هم در کنارش افتاده است.

ماموران با دریافت این خبر به سرعت خود را به محل موردنظر رسانده و با مشاهده جسد متوجه شدند جسد متعلق به مولیکا است.

بررسی صحنه جرم نشان می داد، دختر دانش آموز در مکان دیگری به قتل رسیده و جسدش به این مکان منتقل شده و ساعاتی از مرگش هم می گذرد. با وقوع این جنایت، خانواده مقتول به پلیس جنایی کابل احضار شده و همزمان با تحقیق از این خانواده معلوم شد که پسر جوانی به مولیکا علاقه مند بوده، اما خانواده اش با این وصلت مخالفت کرده اند و برای این که مرد خواستگار دست از سر مزاحمت هایش بردارد، او را به عقد یکی از اقوامش درآورده بودند.

با کشف این سرنخ، پلیس احتمال داد که خواستگار پیشین مولیکا ممکن است با توجه به تهدیدهایی که پیش از این نسبت به این دختر و خانواده اش داشته در این جنایت نقش داشته باشد بنابراین او که داوود نام داشت به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

زمانی که پلیس کابل برای دستگیری وی به خانه اش گرفت، خانواده اش اعلام کردند او چند روزی است به خانه نیامده و کسی از او خبری ندارد.

با فرار مرد جوان دیگر اطمینان پلیس به یقین تبدیل شد که او دختر دانش آموز را به قتل رسانده، بنابراین تحقیقات برای دستگیری او آغاز شد، اما پلیس کابل موفق به یافتن وی نشد.

همچنان پلیس در جستجوی قاتل دختر جوان بود تا این که پلیس بین الملل افغانستان با گذشت سه سال از وقوع حادثه روز های پایانی هفته گذشته رد پای قاتل فراری را در شهرستان محلات استان مرکزی به دست آورد و طی مکاتباتی با پلیس بین الملل ایران برای دستگیری قاتل فراری درخواست کمک کرد.

به این ترتیب موضوع در دستور کار کارآگاهان جنایی اداره آگاهی شهرستان محلات قرار گرفت و آنها به تحقیق در این زمینه ادامه دادند تا این که مخفیگاه متهم فراری ـ داوود ـ را به دست آورده و با هماهنگی قضایی به خانه وی اعزام شده و او را پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کند، دستگیر کردند.

داوود در بازجویی های اولیه اظهارات متناقضی را بیان کرد و مدعی شد مرتکب جنایت نشده و اشتباهی دستگیر شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی، متهم زمانی که متوجه شد راز جنایتش برملا شده به ناچار سکوت خود را شکست و به قتل دختر مورد علاقه اش اعتراف کرد.

متهم به قتل به افسر بازجو گفت: من به مولیکا علاقه مند شده بودم و حتی ماجرای علاقه ام را با وی در میان گذاشتم که او مدام می گفت خانواده اش با این وصلت مخالفت می کنند. از من خواست دیگر او را نبینم و مزاحمش نشوم. من شیفته او شده بودم و نمی توانستم از او دست بکشم. زمانی که متوجه شدم او خواسته خانواده اش را پذیرفته و به عقد فرد دیگری درآمده، عصبانی شدم و تصمیم گرفتم برای انتقام از او و خانواده اش، دختر نوجوان را بکشم و بعد خودکشی کنم.

وی ادامه داد: روز حادثه مولیکا را زمانی که از خانه اش خارج شد تا نیمه راه مدرسه تعقیب کردم. بعد با سد کردن راهش از او خواستم تا همراه من فرار کند که قبول نکرد و خواست دست از سرش بردارم. با چاقویی که همراهم بود ضربه هایی به وی زدم که بشدت زخمی شد. دختر نیمه جان را به کنار خانه مخروبه ای برده و در آنجا رها کردم. زمانی که از طریق دوستانم مطلع شدم مولیکا مرده، خواستم خودکشی کنم که جرات آن را نداشتم و مخفیانه از کشورم فرار کردم. بعد به کشورهای پاکستان و ترکیه رفتم و پنهانی در آنجا زندگی می کردم. سپس تصمیم گرفتم به ایران سفر کنم که در شهرستان محلات دستگیر شدم.

با اعتراف مرد افغان و صدور قرار قانونی برای وی، قرار شد او بزودی از طریق پلیس بین الملل ایران تحویل پلیس افغانستان شود تا عاشق جنایتکار در دادگاه این کشور محاکمه و مجازات شود.


  اخبار حوادث  - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------