زن جوان طعمه‌ای برای باجگیری باند آدم‌ربایی



اخبار,اخبار حوادث,گروگان‌ گیری  ادم ربایی

زن جوان، سر راه رانندگان قرار می‌گرفت و آنها را به آپارتمانی قدیمی می‌کشاند تا با همدستی ۲ مرد دست به باجگیری‌های میلیونی بزند.

اعضاي اين باند اوايل اسفند‌ماه با شكايت پدر يكي از گروگان‌ها تحت تعقيب قرار گرفتند. وي به مأموران پليس پاكدشت گفت: ساعتي قبل مرد ناشناسي با من تماس گرفت و مدعي شد كه پسرم مرتضي را ربوده است. وي تهديد كرد كه اگر 10ميليون تومان به‌حساب وي واريز نكنم او را خواهد كشت.

همزمان با اين تماس صداي فريادهاي مرتضي را شنيدم كه درخواست كمك مي‌كرد. آدم‌ربايان حتي تهديدم كردند كه اگر ماجرا را به پليس خبر دهم، ديگر پسرم را نخواهم ديد. من كه وحشت كرده بودم 10ميليون تومان به‌حساب آدم ربايان واريز كردم و پس از آن براي شكايت به اداره پليس آمدم. اين شكايت كافي بود تا تيمي از مأموران پليس پاكدشت، تحقيقات خودرا در اين پرونده شروع كنند. درحالي‌كه كارآگاهان سرگرم تجسس در اين زمينه بودند آدم‌ربايان گروگان خود را رها كردند.

اين مرد پس از حضور در اداره آگاهي گفت: ساعتي قبل با ماشينم حوالي پاكدشت در حال تردد بودم كه زن جواني را كنار جاده ديدم. او دست تكان داد و وقتي ايستادم، از من خواست او را به خانه‌اش برسانم. اين زن چند كيسه همراهش بود و مدعي شد كه فرزند كوچكش در خانه منتظرش است و نتوانسته تاكسي گير بياورد.

مرد جوان ادامه داد: چون خانه‌اش همان حوالي بود، سوارش كردم. وقتي مقابل خانه‌اش رسيدم خواهش كرد كه كمكش كنم تا كيسه‌ها را به آپارتمانش ببرم. من هم اين كار را انجام دادم اما به‌محض ورود به آپارتمان او، با 2مرد قوي‌هيكل روبه‌رو شدم. شوكه شده بودم و آنها با تهديد از من خواستند هرچه پول دارم در اختيارشان قرار دهم. به آنها گفتم كه كيف پولم را داخل خانه جا گذاشته‌ام. آنها هم با ضرب و شتم و تهديد شماره موبايل پدرم را گرفتند و درخواست پول كردند. وقتي پيامك بانك به دستشان رسيد و مطمئن شدند كه پدرم 10ميليون تومان پول را به حسابشان واريز كرده رهايم كردند. ماموران پليس با راهنمايي گروگان راهي خانه آدم‌ربايان كه آپارتماني قديمي حوالي پاكدشت بود شدند.

متهمان اما از آنجا فرار كرده بودند. در تحقيقات مشخص شد چند روز قبل زن و مردي اين آپارتمان را با پول پيش‌كم و كرايه بالا اجاره كرده بودند تا نقشه خود را عملي كنند. كارآگاهان در ادامه به پيگيري حسابي كه پول به آن واريز شده بود پرداختند و در بررسي‌هاي تخصصي موفق شدند مخفيگاه آدم‌ربايان را در يكي از روستاهاي پاكدشت شناسايي و اواخر هفته گذشته آنها را دستگير كنند. مأموران در بازرسي از مخفيگاه آنها، تعداد زيادي گوشي موبايل و كارت‌هاي عابربانك متعلق به افراد ديگر كشف كردند كه نشان مي‌داد گروگان‌هاي ديگري نيز در دام اين باند گرفتار شده‌اند اما هيچ شكايتي در اين زمينه مطرح نكرده‌اند.

ماموران به بازجويي از متهمان پرداختند تا اينكه مشخص شد 5 مرد ديگر نيز به دام اين گروه گرفتار شده بودند. مأموران با شناسايي گروگان‌ها دريافتند كه همه آنها پس از سوار كردن زن جواني به‌خودروي خود، به دعوت او قدم به خانه‌‌اش گذاشته و در نهايت در دام 2مرد افتاده‌اند كه در كمين آنها بوده‌اند. اين دو مرد طعمه‌هايشان را تهديد كرده بودند كه با استفاده از مداركي كه از آنها دارند، آبرويشان را نزد خانواده‌شان مي‌برند و در نهايت مجبور شده‌اند به آنها حق‌السكوت پرداخت كنند.

سرهنگ سلمان آدينه‌وند، فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت با اعلام اين خبر به همشهري گفت: اعضاي اين باند در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه از هرگروگان بين 3تا 12ميليون تومان اخاذي مي‌كردند و هم‌اكنون تحقيقات براي شناسايي ديگر طعمه‌هاي اين باند ادامه دارد.

 

 اخبار حوادث  - همشهری 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------