سرقت‌های میلیاردی که با رضایت مالباختگان انجام می‌شد!



فردی که با استفاده از دستگاه‌های pos فروشگاه‌های لوازم خانگی و فرش‌فروشی در شهر‌های اصفهان، کاشان و قم توانسته بود به صورتی حرفه‌ای اقدام به کلاهبرداری کند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته صاحب یکی از فروشگاه‌های شهر اصفهان با مراجعه به یکی از کلانتری‌ها عنوان داشت، فرد نا‌شناسی به منظور خرید سینمای خانگی به مبلغ 63 میلیون ریال از طریق دستگاه pos اقدام به پرداخت وجه و رسید آن را ارائه کرد و از محل خارج شد، اما بعدا متوجه شدم که پولی به حسابم نیامده و رسید مربوطه نیز رسید مجدد دستگاه pos بوده است.

در ادامه شکایات دیگری از سوی تعدادی از کسبه که با روشی مشابه مورد کلاهبرداری فرد مذکور قرار گرفته بودند ارائه شد.

سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: بلافاصله در این زمینه پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرارگرفت.

سرهنگ خسروی عنوان داشت: سرانجام ماموران با استفاده از تصاویر به دست آمده از متهم، هویت وی را به دست آورده و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم که در تحقیقات صورت گرفته اشکلات و اختلالات بانکی و دستگاه pos را دلیل این امر عنوان و قصد بی‌گناه جلوه دادن خود را داشت وقتی در برابر کشف علمی روش مجرمانه وی ونحوه فریب فروشندگان توسط کارآگاهان قرار گرفت به ناچار به جرم خود اعتراف و علاوه برکلاهبرداری در شهر اصفهان به انجام این روش در شهرهای کاشان و قم نیز اقرار کرد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم یک میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به مالباختگان بازگردانده شد بیان داشت: در این زمینه پرونده ای تشکیل و متهم با شکایت شاکیان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص نحوه استفاده صحیح از دستگاه‌های pos عنوان داشت: به منظور پیشگیری از هرگونه سوء استفاده، سرقت و کلاهبرداری از طریق این نوع دستگاه‌ها به صاحبان فروشگاه‌ها توصیه می‌کنیم دستگاه‌های کارت خوان را در پیش خوان میز خود قرار داده، کارت را از مشتری دریافت و مبلغ را خودشان وارد نموده و سپس از مشتریان بخواهند تا رمز خود را وارد کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه درخواست رمز عبور کارت‌های الکترونیکی از شهروندان توسط فروشندگان کاری اشتباه است تصریح کرد: شهروندان نباید در حضور افراد دیگر رمز خود با صدای بلند به فروشندگان بدهند بلکه باید از فروشنده درخواست کنند تا اجازه دهد رمز کارت را خودشان وارد کنند زیرا در غیر این صورت ممکن است توسط افراد سودجو و فرصت طلبی که از رمز آن‌ها مطلع شدند مورد دستبرد قرار بگیرند.


 اخبار حوادث  -   باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------