سرقت‌های میلیونی توسط کلاهبردار حرفه‌ای



فردي كه با استفاده از دستگاه‌هاي pos فروشگاه‌هاي لوازم خانگي و فرش‌فروشي در شهرهاي اصفهان، كاشان و قم توانسته بود به صورتي حرفه‌اي اقدام به كلاهبرداري كند در عمليات كارآگاهان پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

هفته گذشته صاحب يكي از فروشگاه‌هاي شهر اصفهان با مراجعه به يكي از كلانتري‌ها عنوان داشت، فرد ناشناسي به منظور خريد سينماي خانگي به مبلغ 63ميليون ريال از طريق دستگاه pos اقدام به پرداخت وجه و رسيد آن را ارائه كرد و از محل خارج شد، اما بعدا متوجه شدم که پولي به حسابم نيامده و رسيد مربوطه نيز رسيد مجدد دستگاه pos بوده است. در ادامه شکايات ديگري از سوي تعدادي از کسبه كه با روشي مشابه مورد کلاهبرداري فرد مذكور قرار گرفته بودند ارائه شد. رئيس پليس آگاهي استان اصفهان در اين‌باره گفت: بلافاصله در اين زمينه پرونده‌اي در اين پليس تشكيل و موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري قرارگرفت.

 

سرهنگ ستار خسروي عنوان داشت: سرانجام ماموران با استفاده از تصاوير به‌دست آمده از متهم، هويت وي را به دست آورده و در عملياتي ضربتي او را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند. اين مقام انتظامي افزود: متهم كه در تحقيقات صورت گرفته اشکلات و اختلالات بانکي و دستگاه pos را دليل اين امر عنوان و قصد بيگناه جلوه دادن خود را داشت وقتي در برابر كشف علمي روش مجرمانه وي و نحوه فريب فروشندگان توسط كارآگاهان قرار گرفت به ناچار به جرم خود اعتراف و علاوه بر كلاهبرداري در شهر اصفهان به انجام اين روش در شهرهاي كاشان و قم نيز اقرار كرد. وي با بيان اينكه در بازرسي از منزل متهم يك‌ميليارد ريال اموال مسروقه كشف و به مالباختگان بازگردانده شد بيان داشت: در اين زمينه پرونده تشكيل و متهم با شكايت شاكيان جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان درخصوص نحوه استفاده صحيح از دستگاه‌هاي pos عنوان داشت: به منظور پيشگيري از هرگونه سوء‌استفاده، سرقت و كلاهبرداري از طريق اين نوع دستگاه‌ها به صاحبان فروشگاه‌ها توصيه مي‌كنيم دستگاه‌هاي كارت‌خوان را در پيش‌خوان ميز خود قرار داده، كارت را از مشتري دريافت و مبلغ را خودشان وارد نموده و سپس از مشتريان بخواهند تا رمز خود را وارد كنند.

 

اين مقام انتظامي با بيان اينكه درخواست رمز عبور كارت‌هاي الكترونيكي از شهروندان توسط فروشندگان كاري اشتباه است تصريح كرد: شهروندان نبايد در حضور افراد ديگر رمز خود را با صداي بلند به فروشندگان بدهند بلكه بايد از فروشنده درخواست كنند تا اجازه دهد رمز كارت را خودشان وارد كنند زيرا در غير اين صورت ممكن است توسط افراد سودجو و فرصت‌طلبي كه از رمز آنها مطلع شدند مورد دستبرد قرار بگيرند.


  اخبار حوادث  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------