رویارویی غیرمنتظره امدادگر با جسد پدر



امدادگر جاده‌ای وقتی برای کمک به حادثه‌دیدگان یک تصادف به ماموریت اعزام شد نمی‌دانست باید جنازه پدر خودش را از لابه‌لای آهن‌پاره‌های خودروی پراید بیرون بکشد.

بهنام قاسمی، امدادگر سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر است که از سال٧٦ در پایگاه زرین‌آباد در ٣٥کیلومتری محور ارتباطی زنجان - بیجار کار می‌کند. او در طول این سال‌ها بارهاوبارها برای کمک‌رسانی به افرادی که در حوادث رانندگی زخمی شده‌اند به ماموریت اعزام شده بود. بهنام ساعت ٢:٢٧ بامداد پنجشنبه به ماموریتی تازه فراخوانده شد و همراه همکارانش به سمت کیلومتر ٢٠جاده بیجار- زنجان حرکت کرد. آن‌طور که خبر داده بودند یک دستگاه خودروی پراید با بونکر سیمان برخورد کرده بود.


امدادگران بعد از رسیدن به محل به‌سرعت دست‌به‌کار شدند. چندنفر سراغ راننده بونکر و شاگردش که در این حادثه زخمی شده بودند، رفتند و بهنام نیز سعی کرد به راننده پراید امدادرسانی کند البته این خودرو به‌حدی صدمه دیده بود که امکان زنده‌بودن راننده وجود نداشت. بهنام با زحمت زیاد جسد را از میان آهن‌پاره‌ها بیرون کشید.

 

خون‌آلودبودن صورت مرد میانسال و تاریکی هوا باعث شد بهنام نتواند چهره این قربانی را شناسایی کند. او بعد از اتمام کارش به کمک سایر اعضای تیم امداد رفت و وقتی حادثه به‌طور کامل مهار و اقدامات لازم انجام شد، امدادگر جوان دوباره سراغ جسد رفت تا بلکه نشانه‌ای از هویت او به دست آورد. بهنام جیب‌های متوفی را بررسی کرد و وقتی کارت‌ملی این مرد را بیرون کشید در کمال ناباوری دید جنازه‌ای که پیش رویش قرار دارد جسد پدر خودش است.

 

بهنام که از این واقعه شوکه شده بود توسط همکارانش به پایگاه بازگردانده شد و جسد برای انجام تشریفات لازم به پزشکی‌قانونی انتقال یافت. سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی، سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان درباره این حادثه گفت: «راننده خودرو پراید حین رانندگی هنگامی به خود آمد که گریز از مهلکه دیر شده بود. وجود خط ترمز ٤٥متری در محل حادثه نشان می‌دهد این خودرو‌ به‌دلیل داشتن سرعت بالا از قسمت عقب با کامیون کشنده بونکر سیمان در حال حرکت برخورد کرد و راننده به علت شدت جراحات وارده در دم جانش را از دست داد.» وی تصریح کرد: «رانندگان هنگام رانندگی باید به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح جاده‌ها توجه جدی داشته باشند چراکه سرعت بالا، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی و انحراف از مسیر اصلی می‌تواند حوادث دلخراش و غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد.»


 اخبار حوادث - شرق 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------