افشای کلاهبرداری‌های خانم وکیل قلابی



خانم وکیل قلابی که با جعل چک از فروشندگان خرید می‌کرد، در دام ماموران گرفتار شد.

به گزارش جام جم، سوم دی امسال زنی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان ساوه از زنی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: چند روز پیش زنی که خودش را وکیل دادگستری معرفی می کرد به مغازه ام آمد و پس از خرید چندقلم کالا در قبال آن یک فقره چک به مبلغ حدود دو میلیون تومان پرداخت کرد. روز گذشته برای نقد کردن چک به بانک رفتم که متوجه شدم چک جعلی بوده و سرم کلاه رفته است. با شماره تلفن همراه زن وکیل تماس گرفتم که خاموش بود. زمانی که جستجویم برای یافتن وی بی نتیجه ماند به کانون وکلا رفتم تا شاید آنها بتوانند نشانی از این زن به من بدهند که متوجه شدم زن شیاد وکیل نبوده و این عنوان را جعل کرده است.

همزمان با شروع تحقیقات و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری وی آغاز شد تا این که زنان و مردان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های مشابهی را مطرح کردند. بررسی این پرونده ها نشان می داد همه شاکیان در دام همان زن گرفتار شده اند.

مشخصات به دست آمده از این زن همراه تصاویر رایانه ای وی در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت تا این که دو روز پیش ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد این زن حوالی یک سمساری تردد دارد. ماموران این مغازه را زیر نظر گرفتند تا این که زن شیاد را همراه مرد جوانی که برای فروش لوازم خانگی به آنجا آمده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و به کلاهبرداری و فروش اموال دزدی اعتراف کردند.

وکیل قلابی در اظهاراتش گفت: من با فریب مغازه داران و پرداخت چک های جعلی اموالشان را می خریدم و بعد با همدستی مردی که دوستم بود به سمساری های سطح شهرستان ساوه می رفتیم و اموال را به قیمت پایین تر می فروختیم.

در ادامه تحقیق از متهم زن معلوم شد او با کمک مرد جاعلی توانسته چک های جعلی را همراه کارت جعلی وکالت تهیه کند.

همزمان با شروع تحقیقات مرد جاعل هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

 

 اخبار  حوادث  -  جام  جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------