قتل پیرمرد ثروتمند به دست دو پسر شرور/ راز آتش سوزی در خیابان قیطریه بر ملا شد + عکس



 

دو پسر شرور که اقدام به قتل پیرمردی ثروتمند کرده بودند، پس از تحقیقات فشرده پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در ساعت 23:00 مورخه 14/03/1393 وقوع یک فقره آتش سوزی در واحد مسکونی شماره 2 یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان قیطریه – روبروی پارک قیطریه ، به کلانتری 101 تجریش و ایستگاه آتش نشانی منطقه اعلام شد .

با حضور تیم آتش نشانی و مأموران کلانتری در محل ، عملیات اطفای حریق و ایمن سازی محل توسط مأموران آتش نشانی انجام و مأموران کلانتری پس از ورود به واحد شماره با جسد پیرمردی 70 ساله (صاحبخانه) بنام "مهدی . ع" روبرو شدند .

با تحقیقات بعمل آمده از اهالی مجتمع مشخص شد متوفی پس از مرگ همسرش به تنهایی زندگی می کرده و فرزندانش جهت انجام امورات شخصی وی از قبیل نظافت منزل ، تهیه غذا و ... ، اقدام به استخدام پرستار برای وی کرده اند .

با اطلاع و حضور فرزند متوفی در محل ، وی در اظهاراتش عنوان کرد که پدرش با هیچ فردی مشکل یا اختلاف شخصی و یا مالی نداشته و در این خصوص از کسی شکایتی ندارد .

پرونده در اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ :
در شرایطی که فرزندان متوفی در زمان تکمیل پرونده پدرشان هیچگونه طرح شکایتی در خصوص فوت وی نداشتند ، اما جسد متوفی برابر اقدامات قانونی و جهت تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد .

سرانجام با اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر "فوت ناشی از انسداد شریان تنفسی" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی ، پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل و پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل قرار گرفت .

 

اخبار,اخبارحوادث, قتل, جنایت


سرقت گاو صندوق از منزل مقتول :
کارآگاهان اداره دهم با حضور در محل زندگی مقتول به بررسی محل جنایت پرداخته و همزمان با بررسی صورتجلسه تنظمیم شده توسط مأموران کلانتری ، مشخص شد که در زمان پلمپ منزل متوفی ، یک گاو صندوق ( برابر اظهارات فرزند متوفی ) حاوی اسناد و مدارک بانکی ، طلا و جواهارات ، وجه نقدو ... نیز وجود داشته که در زمان مراجعه کارآگاهان به منزل متوفی وجود نداشته و فرد یا افرادی بدون ایجاد هرگونه خسارت و تخریب درب ورودی اقدام به سرقت آن کرده اند .

برداشت وجه نقد از حساب های بانکی مقتول :
در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی حساب های بانکی متعلق به مالباخته و بررسی تراکنش مالی آنها اطلاع پیدا کردند که در چندین مرحله و پس از فوت متوفی ، وجوه میلیونی از حساب های بانکی مقتول به شیوه جعل امضا و کارت شناسایی مجعول متعلق به مقتول برداشت شده است .

شناسایی و دستگیری قاتل :
با توجه به اطلاعات بدست آمده ، شعبات محل برداشت پول از حساب های بانکی مقتول شناسایی و تصاویر دوربین های مداربسته آنها مورد بازبینی قرار گرفت و در تمامی تصاویر ، تصویر فردی واحد به عنوان وصول کننده چک ها مورد شناسایی قرار گرفت .

 

اخبار,اخبارحوادث, قتل, جنایت


با بدست آمدن تصویر فرد وصول کننده چک ، تصویر این شخص توسط فرزند مقتول مورد شناسایی قرار گرفت ؛ فرزند مقتول در زمان شناسایی تصویر به کارآگاهان گفت : " این شخص پسر خدمتکار منزل پدرم بنام احسان است که برخی اوقات به عنوان راننده ، اقدام به بردن پدرم به سطح شهر می کرد " .

با شناسایی "احسان . س" ( 30 ساله ) محل سکونت وی در منطقه پیروزی مورد شناسایی قرار گرفت ؛ همزمان با شناسایی محل سکونت احسان و تحقیقات بعمل آمده از سوی کارآگاهان مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه پیروزی در زمینه سرقت های بعنف و زورگیری است که توسط کلانتری 110 شهدا در مورخه 26/12/1393 دستگیر و در حال حاضر به اتهام زورگیری در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تعدادی از شکات و مالباختگان نیز وی را به عنوان سارق اموال خود مورد شناسایی قرار داده اند .

با انتقال احسان به اداره دهم ، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع و ارتباط با مرگ مقتول شده اما در ادامه و با توجه به ارائه دلایل و مدارک غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان ، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی همدست خود به ارتکاب جنایت و سرقت گاوصندوق اعتراف کرد .

اعترافات احسان :
"احسان . س" در اعترافاتش ضمن معرفی یکی از دوستان خود بنام عباس بعنوان همدست در ارتکاب جنایت و همچنین سرقت گاوصندوق ، به کارآگاهان گفت : " شب حادثه ، بهمراه عباس جهت سرقت به منزل متوفی رفتیم ؛ متوفی مرا کاملا می شناخت و به همین علت درب خانه را باز کرد و من و عباس وارد خانه شدیم ؛ پس از ورود ، با اسلحه تقلبی شروع به تهدید متوفی کردیم تا رمز گاو صندوق را به ما بدهد اما او مقاومت می کرد و ما نیز با نوارچسب اقدام به بستن دست و پای [ مقتول ] کرده و او را مورد آزار و اذیت بدنی قرار دادیم تا شاید رمز گاو صندوق را از وی بگیریم اما او همچنان مقاومت می کرد و دائما از همسایگان و اهالی مجتمع درخواست کمک می کرد ؛ به همین علت تصمیم گرفتیم تا دهان او را نیز با نوارچسب ببندیم و همین کار را نیز کردیم اما پس از چند دقیقه متوجه شدیم که [ به علت فشار ناشی از فشردگی نوارچسب به ناحیه گردن و انسداد کامل دهان ] وی نفس نمی کشد و فوت کرده است .

 

تصمیم گرفتیم تا مرگ را عادی نشان دهیم ؛ به همین علت تمامی نوارچسب ها را از بدن مقتول باز کرده و حتی هیچگونه سرقتی از داخل خانه انجام ندادیم و تنها کلیدهای درب ورودی آپارتمان را برداشتیم ؛ در زمان خروج از خانه ، شیر گاز را باز کرده و سعی داشتیم تا با ایجاد انفجار و آتش سوزی مانع از کشف حقیقت شویم ؛ چند روز پس از شب حادثه نیز مجددا بهمراه عباس به محل زندگی مقتول رفته و با کلیدهای آپارتمان که آنها را سر قت کرده بودیم وارد خانه شده و گاو صندوق را سرقت و ... " .

دستگیری دومین متهم پرونده :
با توجه به اعترافات صریح احسان و معرفی "عباس . ر" ( 26 ساله ) به عنوان همدست خود در ارتکاب جنایت و سرقت از منزل مقتول ، مخفیگاه وی در منطقه پیروزی شناسایی و این متهم نیز در مورخه 28/12/1393 دستگیر شد .

"عباس . ر"  پس از مواجه حضوری با احسان و اطلاع از اعتراف صریح و کامل وی ، صراحتا تمامی اظهارات احسان را تأیید کرد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی برای هر دو متهم صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

 

 اخبار حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------