گردنبند قاپی در شلوغی اتوبان‌های پایتخت/ بچه محل‌ها دستگیر شدند + عکس



دو پسر شرور که در شلوغی اتوبان ‌های تهران اقدام به گردبند قاپی می کردند، توسط پلیس آگاهی شکار شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 19/12/1393 مأموران کلانتری 164 قائم در حین گشت زنی به سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکوک و دستور ایست داده اما سرنشین موتورسیکلت اقدام به فرار از دست مأموران می نماید که نهایتا طی یک تعقیب و گریز این شخص دستگیر و در اظهارات اولیه مدعی می شود که بر اثر مصرف موادمخدر شیشه متوجه دستور ایست مأموران نشده است .

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با توجه به بازرسی اولیه و کشف سلاح سرد و احتمال سرقت های بعنف و کیف قاپی توسط سرنشین موتورسیکلت ، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی مجرم سابقه دار :
متهم در زمان دستگیری خود را بنام حسن سلطانی معرفی کرده بود اما با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار بنام "فیروز . س" ( 24 ساله ) با هشت سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "کیف قاپی" ، "زورگیری" ، "درگیری با مأمورین" ، "استفاده از سلاح سرد" است که از سال 1387 تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی به تاریخ 07/07/1392 باز می گردد که پس از گذشت چهار ماه و با تأمین قرار وثیقه از زندان مرخصی گرفته و پس از آن متواری شده است .

 

اخبار,اخبارحوادث,سارقان


اعتراف به دهها فقره سرقت :
متهم "فیروز . س" که تا زمان شناسایی از سوی کارآگاهان منکر ارتکاب هرگونه سرقتی شده و خود را بیگناه معرفی می کرد ، پس از شناسایی دقیق از سوی کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی صراحتا به دهها فقره کیف قاپی و گردنبندقاپی در سطح بزرگراه ها و اتوبان های شهر تهران اعتراف و یکی از بچه محل های خود در شهرستان اسلامشهر بنام پرویز را نیز به کارآگاهان معرفی کرد .

"فیروز . س" در خصوص نحوه ارتکاب سرقت در سطح بزگراه ها و اتوبان های شهر تهران به کارآگاهان گفت : " با اطلاع از ساعت شلوغی و وجود ترافیک شدیددر بزرگراه های [ شهر تهران ]  ، در مسیر خلاف جهت حرکت خودروها وارد بزرگراه ها می شدیم و در ادامه با شناسایی رانندگانی که گردنبند طلا همراه خود داشتند ، به آنها نزدیک می شدیم ؛ اگر شیشه ی ماشین پائین بود که در همان لحظه اول اقدام به سرقت گردنبند کرده و در خلاف حرکت خودروها از محل دور می شدیم و اگر شیشه بالا بود ، با ایجاد تصادف ساختگی ( معمولا با زدن موتور به آئینه سمت راننده ) راننده را مجبور می کردیم تا شیشه پنجره ماشین را پائین آورد و پس از آن سرقت خود را انجام می دادیم " .

شناسایی دهها مالباخته :
با توجه به شیوه و شگرد سرقت ها ، کارآگاهان با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی دهها مالباخته ای شدند که بدین شیوه و شگرد ، در بزرگراه های سطح شهر تهران بویژه در اتوبان های صدر ، نیایش ، ارتش و ... مورد سرقت قرار گرفته بودند . یکی از این مالباختگان پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و شناساسایی دقیق متهم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 16:00 مورخه 14/11/1393 از خیابان شریعتی به سمت بیمارستان .... در حرکت بودم ؛ زمانیکه وارد اتوبان صدر - مسیر شرق به غرب - شدم ، یک دستگاه موتورسیکلت در داخل ترافیک به سمت ماشین آمد و آیینه سمت راننده ( خودم ) را خواباند و فریاد زد : "دستم شکست" و به این بهانه مرا مجبور به توقف کرد ؛ در همین زمان راننده ی موتور ، سر موتورسیکلت را به سمت خلاف اتوبان کرد و ترک نشین از موتور پیاده و به سمت ماشین آمد و موتورسوار  نیز چند متر جلوتر توقف کرد ؛ هنوز از ماشین پیاده نشده بودم که ناگهان ترک نشین موتور اقدام به قاپیدن و سرقت گردنبند نمود و به سرعت خودش را به موتور رساند و هر دو نفر در خلاف مسیر حرکت خودروها از محل متواری شدند " .

 

اخبار,اخبارحوادث,سارقان


دستگیری دومین متهم :
با توجه به اعتراف صریح فیروز به دهها فقره سرقت و معرفی همدست خود بنام پرویز . الف ( 25 ساله ) و با بهره گیری از اطلاع بدست آمده از فیروز ، محل تردد پرویز در یکی از قهوه خانه های منطقه سلطان آباد شناسایی ، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده و سرانجام با اطمینان از حضور متهم در محل ، وی را دستگیر کردند ؛ در زمان دستگیری متهم و اطلاع دوستان وی که همزمان در قهوه خانه حضور داشتند ، این افراد سعی در متواری نمودن متهم را داشتند که با هوشیاری کارآگاهان موفق به این امر نشده و پرویز . الف به پایگاه یکم منتقل و صراحتا به همدستی با فیروز و دهها فقره گردنبندقاپی اعتراف می نماید .

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین بویژه متهم اصلی پرونده و سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال وقوع جرایم مختلف و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر ( مسیر شرق به غرب ) – خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند ".

 

 اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------