سوءاستفاده از شبکه «لاین»



مرد جوان برای گرفتن انتقام از برادرش نقشه عجیبی طراحی کرد او خودش را طراح و هنرمند لباس معرفی کرد و با این شیوه عکس‌های خصوصی همسر برادرش را به دست آورد.

میترا وقتی در فضای مجازی لاین با زنی به نام فرخنده آشنا شد، هرگز تصور نمی کرد در دامی گرفتار شود که زندگی اش را رو به نابودی ببرد. فرخنده خودش را طراح لباس و هنرمند در این رشته معرفی کرد و لباس های مجلسی متعددی را در لاین در اختیار میترا قرار داد تا به زن جوان مهارتش را نشان دهد. لباس های مجلسی ای که فرخنده از مزون هایش در لاین به نمایش می گذاشت، زن جوان را وسوسه کرد تا از او بخواهد برایش چند دست لباس مجلسی بدوزد.

میترا به خواسته دوست اینترنتی اش، عکس های خصوصی اش را با لباس های مجلسی در نرم افزار لاین قرار داد تا فرخنده با دیدن عکس های او، در مورد نوع لباسی که به میترا می آمد نظر دهد. چند روز پس از ارسال این تصاویر برای زن طراح، همسر میترا عصبانی به خانه آمد و از او در خصوص رابطه ای پنهانی پرسید؛ رابطه ای که میترا هیچ اطلاعی از او نداشت. شوهر میترا برای اثبات صحبت هایش عکس های خصوصی او را نشان داد؛ عکس هایی که میترا برای طراح لباسش ارسال کرده بود نمی دانست داخل گوشی تلفن همراه همسرش چه می کند. زمانی که مرد جوان متقاعد شد میترا رابطه پنهانی ندارد به اداره آگاهی رفت و از ارسال کننده عکس ها شکایت کرد.

با شکایت او تحقیقات پلیسی آغاز شد و بررسی ها نشان می داد شماره طراح لباس، متعلق به مردی به نام کامبیز است.

مرد جوان بازداشت شد و زمانی که به پلیس انتقال داده شد، به جرم خود اعتراف کرد و گفت: مدت هاست با برادرم اختلاف دارم و به خاطر کینه ای که از او به دل دارم تصمیم به انتقامگیری از او گرفتم. بهترین انتقامگیری از برادرم، از هم پاشیده شدن زندگی اش بود، به همین دلیل با سیمکارتی اعتباری با میترا تحت عنوان طراح لباس های مجلسی ارتباط برقرار کردم و با ترفندی عکس های او را گرفتم. بعد از آن عکس ها را برای برادرم ارسال کردم تا او تصور کند همسرش به او خیانت کرده و درنهایت زندگی آنها به جدایی منجر شود، اما موفق نشدم این نقشه را اجرا کنم.

سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در این باره می گوید: به دنبال اعترافات این مرد، او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.وی هشدار می دهد: هموطنان باید در ارتباطات خود در شبکه های اجتماعی بخصوص شبکه های پیام رسان تلفن همراه، براحتی به افراد اعتماد نکنند. برخی افراد با مشخصات جعلی، خود را زن یا مرد معرفی کرده و پس از جلب اعتماد قربانیان، عکس، فیلم و اطلاعات شخصی آنها را به دست آورده و سپس دست به اخاذی می زنند.

عرفانی اضافه می کند: شبکه های اجتماعی محلی امن برای مجرمان بی نشان است که براحتی اقدام به جعل عنوان می کنند. گاهی این کلاهبرداران در پوشش خواستگار به دختران جوان نزدیک شده و نقشه خود را پیش می برند. به همین خاطر توصیه می شود به هیچ عنوان به پیغام افراد ناشناس پاسخ داده نشود و از ارسال اطلاعات و عکس خصوصی خود به افراد ناشناس خودداری گردد تا کسی در دام این مجرمان گرفتار نشود.

 

 اخبار  حوادث  -  جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------