سانحه رانندگی با ۱۸ مصدوم در گچساران(+تصاویر)



طی سانحه رانندگی یک دستگاه مینی‎بوس هیوندا در کیلومتر یک بی‌بی حکیمه خاتون (س) 18 نفر مصدوم شدند.

به گزارش فارس از گچساران، بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون (س) به عنوان مهم‌ترین امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس اسناد و روایات مختلف، دختر بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) بوده، دارای جایگاه والایی است.

این بقعه متبرکه در حدفاصل گچساران و بندر گناوه که همانند مرواریدی در میان تنگه‌ای طویل می‌درخشد، با وجود قرار گرفتن درموقعیت خاص جغرافیایی از جمله قرار گرفتن در میان کوه‎هایی صعب‌العبور، راه‌های پر پیچ و خم،ناهموار و دارای شیب‌های تند، سالانه میزبان افزون‌بر یک میلیون‌ نفر زائر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است که متاسفانه هر از چند گاهی سوانح رانندگی در آن اتفاق می‌افتد.

شب گذشته باخبر شدیم که سانحه جدیدی در یک کیلومتری این بقعه متبرکه اتفاق افتاده که سریعا خود را بخش اتفاقات بیمارستان مرکزی شهر رساندیم که خوشبختانه با هماهنگی‌های فرماندار دلسوز شهرستان نیز هماهنگی‌های کامل در راستای رسیدگی و مداوای هرچه بهتر مصدومین صورت گرفته بود.

 

اخبار,اخبارحوادث,سانحه رانندگی  در  گچساران

 

پس از لحظاتی انتظار در بیمارستان به همراه رئیس پلیس راه و فرماندار گچساران، نیز مصدومین به وسیله آمبولانس‎ به بیمارستان انتقال داده و سریعا مورد مداوا قرار گرفتند.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران که پس از باخبر شدن از این اتفاق سریعا خود را به بیمارستان رسانده بود، ضمن عیادت از مصدومان و بررسی وضعیت آن‌ها، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: خوشبختانه در این سانحه رانندگی هیچگونه حادثه مرگ و مصدومیت شدید رخ نداده و مصدومان همه تحت مراقبت و مداوای سرپایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تعداد زائران مصدوم در این سانحه رانندگی 18 نفر بوده‌اند، افزود: این زائران که با یک دستگاه مینی‌بوس از شهرستان بهبهان به سمت حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون(س) در حرکت بودند، متاسفانه در یک کیلومتری حرم مطهر نیز دچار سانحه شدند.
رحیمی با اشاره به حضور به موقع نیروهای پلیس راه شهرستان، گفت: خوشبختانه پس از اطلاع از وقوع این حادثه نیروهای پرتلاش پلیس راه شهرستان سریعا خود را به محل حادثه رسانده و با همکاری نیروهای امدادی از جمله اورژانس و هلال احمر نسبت به اعزام مصدومان اقدام کردند.

این مسئول با بیان اینکه شدت این سانحه شدید نبوده و زائران همه در وضعیت خوبی هستند، گفت:  باتوجه به وجود اورژانس و آمبولانس‌های بین‌راهی نیز تعداد هشت آمبولانس از شهر دوگنبدان به صحنه حادثه انتقال داده شد که به علت شدید نبود حادثه نیز سه دستگاه آمبولانس آن بدون مصدوم برگشت.

نماینده عالی دولت در گچساران در پاسخ به سوال فارس مبنی بر علت حضور وی در بیمارستان و اینکه تلفنی هم می‌توانستید جویای وضعیت شوید، تصریح کرد: پس از مطلع شدن نیز سعی در برقراری تماس با واحدهای اورژانس آن منطقه شدم  و در سطح شهر نیز آمبولانس‌هایی را به صحنه حادثه اعزام وبا بیمارستان نفت نیز جهت همکاری هماهنگی کردیم.

وی ادامه داد: خدمت به زائران حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س)  را نه تنها وظیفه بلکه یک تکلیف شرعی برای خود و دیگر مسئولان می‌دانم و در حال حاضر حضورم در بین این مصدومان تنها جهت دلداری و همدلی با آن‌ها و خانواده‌هایشان است.

 بشیر جانی‌پور فرمانده پلیس‎راه گچساران در حاشیه عیادت از بیماران و بررسی وضعیت آن‎ها در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: این سانحه که در یک کیلومتری حرم مطهر و حدفاصل امامزاده کاکامبارک (ع) با این امامزاده واجب‎التعظیم رخ داده بر اساس بی احتیاطی راننده مینی‌بوس به علت عدم توانایی در کنترل سریع وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت مطمئنه در جاده پرشیب اتفاق افتاده است.

فرمانده پلیس‎راه گچساران با بیان اینکه خوشبختانه در این سانحه هیچ مورد فوتی یا مصدومیت شدید نبوده است، افزود: با حضور به موقع نیروهای امدادی شهرستان، در حال حاضر همه مسافران در بیمارستان مورد مداوای سرپایی قرار گرفته‌اند.

پس از گفت‌وگو با مسئولان و مداوی اولیه بیماران نیز سراغ راننده مینی‌بوس رفتیم که از زبان وی نیز علت این سانحه را جویا شویم، منصور مهرجویی راننده مینی‌بوس در خصوص چگونگی رخ دادن این اتفاق، بیان کرد: در کیلومتر یک حرم مطهر که به جاده پرشیبی رسیدیم ناگهان به علت شتاب گرفتن سرعت مینی‌بوس قادر به کنترل سرعت نشدم و به علت اینکه خودرو با زائرانی که در آن محدوده بودند برخورد نکند نیز مینی‎بوس را به سمت تپه هدایت کردم که این سانحه اتفاق افتاد.

اخبار,اخبارحوادث,سانحه رانندگی  در  گچساران

 

اخبار,اخبارحوادث,سانحه رانندگی  در  گچساران

 

 اخبار  حوادث  - فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------