عامل چهارشنبه‌سوري خونين محاكمه مي‌شود



پرونده مردي كه متهم است با منفجركردن بمب دست‌ساز در چهارشنبه سوري دو سال قبل، كودكي هشت‌ساله و مردي جوان را به كام مرگ كشانده در دادگاه كيفري استان تهران بررسي مي‌شود.

به گزارش جوان، ساعت 21 شامگاه سه‌شنبه 27 اسفندماه سال 92 ساكنان يكي از كوچه‌هاي خيابان بنفشه در شهرك گلستان تهران با شنيدن انفجاري مهيب خود را به كوچه رساندند و با ديدن پيكرهاي خونين چند نفر از اهالي، پليس و اورژانس را از ماجرا باخبر كردند.

اولين بررسي‌ها نشان داد پسربچه‌اي هشت ساله كه همراه اعضاي خانواده‌اش مشغول تماشاي آتش بازي بوده براثر شدت جراحت جان باخته‌است. هفت زن، مرد و كودك ديگر كه در جريان حادثه به شدت مجروح شده بودند با كمك امدادگران به بيمارستان منتقل شدند. بررسي‌هاي بعد همچنين نشان داد با برخورد تركش انفجار، دست‌دختربچه‌اي 9 ساله هم كه مشغول بازي در كوچه بوده قطع شده است.

يكي از شاهدان به خبرنگار ما كه بعد از حادثه در محل حاضر شده بود، گفت:همراه اعضاي خانواده‌ام مشغول تماشاي تلويزيون بودم كه صداي انفجاري مهيب ما را به كوچه كشاند. وقتي رسيدم محل مثل ميدان جنگ بود. صداي ناله‌هاي زيادي شنيده مي‌شد و چند نفر به شدت مجروح شده بودند. يكي از همسايه‌ها جسد پسربچه‌‌اش را در آغوش داشت و كمك مي‌خواست. بعد دختر خردسالي را ديدم كه دستش قطع شده بود. بلافاصله با پليس و اورژانس تماس گرفتم.

مردي كه كودكش را در جريان حادثه از دست داده بود در شرح ماجرا گفت همراه اعضاي خانواده‌ام داخل پاركينگ بودم كه صداي انفجار بلند شد. پسربچه‌ام كنار در مشغول تماشا بود كه دچار حادثه شد و جان خودش را از دست داد.

عامل حادثه كه مرد جواني به نام بهرام بود، چند ساعت بعد از حادثه شناسايي و بازداشت شد. او گفت: چند ساعت قبل از حادثه مواد بمب دست‌ساز را از بازار خريدم. شب‌حادثه به همراه دوستانم بمب را آماده كرده و آن را داخل كوچه منفجر كردم كه حادثه اتفاق افتاد. از حادثه‌اي كه اتفاق افتاده به شدت پشيمان هستم اما ديگر راه بازگشتي نيست.

در حالي كه تحقيقات در اين باره ادامه داشت از بيمارستان خبر رسيد كه يكي ديگر از مجروحان حادثه كه مردي به نام تقي بود به علت شدت جراحت جان خود را از دست داده است بنابراين بهرام به اتهام دومين قتل هم مورد تحقيق قرار گرفت.

در حالي كه تحقيقات در اين باره ادامه داشت، خانواده تقي و هفت مجروح حادثه با حضور در دادسرا از متهم اعلام گذشت كردند اما اولياي دم پسربچه هشت ساله حاضر به گذشت نشدند. پرونده بعد از صدور كيفرخواست عليه عامل حادثه روي ميز هيئت قضايي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت.


  اخبار  حوادث  -  جوان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------