پایان کلاهبرداری‌های پیرمرد تبهکار با ترفند موسسه واسطه اخذ وام



رئیس پلیس آگاهی استان یزد از دستگیری فردی که از طریق اخذ وام در موسسه اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علیرضا خالقی رئیس پلیس آگاهی استان یزد در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: مأموران مبارزه با جعل و کلاهرداری اداره آگاهی یزد به دنبال گزارش مردمی مطلع شدند موسسه‌ای در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و ارائه آن به متقاضیان و اخذ تسهیلات فعالیت دارد و وام‌های مشتریان را به حساب بانک طرف قرار داد واریز نمی‌کند و از این طریق تاکنون یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ خالقی افزود: کارآگاهان اداره آگاهی پس از انجام تحقیقات شناسایی و دستگیری کلاهبردار را در دستور کار قرار دادند و طی هماهنگی با مقام قضایی فردی ۶۰ ساله اهل و ساکن یزد را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم در بازجویی ها ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد ولی با قرار گرفتن در برابر ادله محکم پلیس به جرم خود اعتراف و بیان داشت: به عنوان واسطه میان بانک و موسسه که قصد اخذ وام را برای پرسنل داشت با آن‌ها قرارداد بسته و پس از دریافت مبالغ آن‌ها، وجه نقد را به طور کامل به حساب بانک واریز نمی‌کرد و از این طریق کلاهبرداری می‌کرد.

وی تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات بیشتر و تکمیل پرونده، متهم به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت‌ها و افراد مدعی واسطه‌گری در این زمینه غیرقانونی و بر خلاف مقررات است و به هیچ وجه به آن‌ها اعتماد نکنید زیرا وقوع جرم و کلاهبرداری در این زمینه و وارد شدن ضرر و زیان به شما بسیار محتمل است.


 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------