دستگيري جيب‌برهای حرفه‌اي « بی‌.آر.تی»



دو متهم كه در اتوبوس‌هاي خطوط بي‌آرتي اقدام به جيب‌بري مي‌كردند، توسط پليس آگاهي تهران بزرگ شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش آرمان، در پي وقوع سرقت‌هاي مشابه به شيوه جيب‌بري در ايستگاه اتوبوس‌هاي BRT در محدوده خيابان انقلاب، عوامل تجسس ويژه كلانتري 107 فلسطين با اجراي طرح كنترل نامحسوس ايستگاه‌هاي BRT موفق به شناسايي و دستگيري فردي در حين ارتكاب سرقت به شيوه جيب‌بري شدند. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع جيب‌بري و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
 

اخبار,اخبارحوادث,جيب‌بر

شناسايي متهم سابقه‌دار
در شرايطي كه متهم در زمان دستگيري خود را به‌نام علي رضايي معرفي كرده بود، اما پس از انتقال به پايگاه سوم آگاهي به عنوان يكي از مجرمين سابقه‌دار به‌نام عليرضا. س (متولد 1360) مورد شناسايي قرار گرفت؛ بررسي سوابق متهم حكايت از آن داشت كه وي تاكنون 14 بار به اتهام ارتكاب جرايم مرتبط با سرقت به ويژه جيب‌بري دستگير و روانه زندان شده كه نخستين سابقه دستگيري وي نيز به سال 1367 باز مي‌گردد.

 

با شناسايي تعدادي از شكات و مالباختگان كه به شيوه جيب‌بري مورد سرقت قرار گرفته بودند، متهم توسط ده‌ها مالباخته مورد شناسايي قرار گرفت؛ يكي از مالباختگان كه متهم را به صورت كامل و دقيق مورد شناسايي قرار داده بود، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: در مورخه 10/12/1393، در چهارراه ولي‌عصر در حال سوار شدن به اتوبوس بودم كه اين آقا (متهم) مرا هل داد و سوار اتوبوس شد؛ من اين شخص را داخل اتوبوس ديدم و حتي با ايشان صحبت كردم اما زمانيكه متوجه سرقت كيف خود حاوي يك ميليون و 400 هزار تومان وجه نقد، مدارك شناسايي و ... شدم، ناگهان اين شخص صحبت خود را با بنده نيمه تمام گذاشت و به سرعت از اتوبوس پياده شد.

 خبر دوم
در مورخه 28/11/1394 خانم جواني با مراجعه به كلانتري 148 انقلاب اسلامي به مامورين اعلام كرد كه محتويات كيف دستي‌اش شامل عابربانك حاوي رمز، مدارك شناسايي و... به سرقت رفته است. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع جيب‌بري و به دستور شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پايگاه سوم آگاهي، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: در مورخه 28/11/1394، پيامك برداشت پول از حساب عابربانك برايم آمد! بلافاصله به جست‌وجوي عابربانك پرداخته و آن زمان بود كه متوجه شدم عابربانك بنده بهمراه ساير مدارك شناسايي داخل كيف سرقت شده است .

  شناسايي مجرم سابقه‌دار
با بررسي تراكنش مالي حساب بانكي متعلق به مالباخته، كارآگاهان موفق به شناسايي يك مغازه فرش‌فروشي در محدوده ميدان امام حسين شدند؛ با مراجعه به اين محل و بررسي دوربين‌هاي مداربسته، كارآگاهان موفق به شناسايي مجرم سابقه‌دار به‌نام ناهيد. ق (40 ساله) شدند كه تاكنون بارها به ارتكاب سرقت و جيب‌بري دستگير و روانه زندان شده است.

بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته نشان داد كه ناهيد با يك دستگاه خودرو سواري ال90 مشكي به يك مغازه فرش فروشي در محدوده ميدان امام حسين مراجعه و تصوير وي نيز در زمان خريد يك تخته فرش، توسط دوربين‌هاي مداربسته ثبت شده است.

 دستگيري  متهمه
با شناسايي ناهيد. ق، مخفيگاه وي در منطقه تهران نو – چهارراه سبلان مورد شناسايي قرار گرفت و اين متهمه دستگير و جهت انجام تحقيقات به پايگاه سوم آگاهي منتقل شد. ناهيد. ق كه با تامين قرار وثيقه از زندان آزاد شده بود، پس از دستگيري دوباره و در همان تحقيقات اوليه به ده‌ها فقره سرقت در داخل اتوبوس‌هاي BRT اعتراف و عنوان داشت: تحت عنوان مسافر و با استفاده از شلوغي داخل ايستگاه و اتوبوس، اقدام به سرقت محتويات داخل كيف مسافرين زن مي‌كردم.

سرهنگ كارآگاه صفدر جانپرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين دو خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتكاب جرايم سرقت به ويژه به شيوه جيب‌بري، اعتراف صريح آنها به ده‌ها فقره سرقت در داخل ايستگاه و همچنين اتوبوس‌هاي خطوط BRT و شناسايي ده‌ها شاكي و مالباخته، دستور انتشار بدون پوشش تصوير هر دو متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان خرمشهر – ميدان نيلوفر مراجعه نمايند.


  اخبار  حوادث  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------