زورگیری از خانم‌ها در آسانسور‌‌های مجتمع مسکونی/ زن سالخورده به بخش مراقبت‌‌های ویژه منتقل شد + تصاویر



دو پسر شرور که با کمین در کنار آسانسور‌های مجتمع‌‌های مسکونی غرب پایتخت اقدام به زورگیری از مردم به ویژه خانم‌ها می‌کردند،‌توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 24:00 مورخه 18/01/1394 مأموران کلانتری 118 ستارخان در حین گشت زنی در خیابان لطفعلی خان به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مشکوک شدند که با توقف موتورسیکلت و انجام بررسی های اولیه مشخص شد پلاک نصب شده بر روی موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است ؛ در ادامه و در بازرسی دو سرنشین موتورسیکلت ، چند دستگاه گوشی تلفن همراه و همچنین دو قبضه سلاح سرد نیز کشف شد .

با انتقال دو سرنشین موتورسیکلت به کلانتری و انجام تحقیقات اولیه ، آنها صراحتا به مسروقه بودن گوشی های تلفن همراه اعتراف و عنوان نمودند که گوشی های تلفن همراه ( دو دستگاه ) را همان شب ( 18/01/1394 ) سرقت کرده اند .

شناسایی اولین شاکی پرونده :
با اعتراف صریح متهمین مبنی بر مسروقه بودن گوشی های تلفن همراه و انجام سرقت در همان شب ، مأمورین بلافاصله اقدام به شناسایی اولین شاکی پرونده کرده و پس از حضور خانم جوانی در کلانتری ، هر دو متهم مورد شناسایی قرار گرفتند .

شاکیه پس از حضور در کلانتری ، در اظهاراتش به مأمورین گفت : " در ساعت 22:30 مورخه 18/01/1394 پس از ورود به داخل مجتمعِ محل سکونت خود ، بهمراه مادرم قصد سوار شدن به آسانسور را داشتم که ناگهان [ این ] دو نفر در مقابل درب آسانسور به سمت ما حمله ور شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت کیف دستی حاوی وجه نقد ، دو دستگاه گوشی تلفن همراه ، مدارک شناسایی و ... نموده و پس از سرقت با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند " .

شاکیه در ادامه اظهاراتش به مأمورین گفت : " از همان ساعت انجام سرقت ، مادر بنده به علت داشتن عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت اقدامات درمانی قرار دارد و بنده پس از تماس پلیس و اطلاع از دستگیری سارقین به کلانتری آمدم " .

اخبار,اخبارحوادث,زور  گیری ,سرقت


پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اعتراف به دهها فقره زورگیری :
با انتقال دو متهم بنام های حسین . م ( متولد 1367 ) و رضا . ع ( متولد 1366 ) به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، "رضا . ع" به عنوان مجرم سابقه دار که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل ، سرقت ، درگیری با مأمورین ، تخریب اموال عمومی ، سرقت اتومبیل و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود ، شناسایی شد .

هر دو متهم که چاره ای جز اعتراف نداشتند ، صراحتا به دهها فقره زورگیری به شیوه مشابه ( ورود به مجتمع های مسکونی و زورگیری از مالباختگان در زمان استفاده آنها از آسانسور ) و همچنین کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه از رهگذران اعتراف کردند .

در ادامه و با بررسی پرونده سرقت های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی در مناطق عمدتا شمال غرب تهران بویژه در مناطق گیشا ، سعادت آباد ، آریاشهر ، پونک ، باغ فیض ، ستارخان و ... شدند که در زمان استفاده از آسانسورِ مجتمع محل سکونت خود مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند .

اخبار,اخبارحوادث,زور  گیری ,سرقت

 
سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به انجام سرقت به شیوه زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم آگاهی قرار گرفتند ؛ لذا از کلیه شهروندان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و یا تهدید قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند " .

 

 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------