جيب ‌برها تعطيلات عيد ميهمان پليس بودند



دو سارق جيب‌بر كه از مسافران اتوبوس‌ها سرقت مي‌كردند، تعطيلات عيد را در پليس آگاهي گذراندند.

به گزارش جوان، بيست و هشتم اسفند ماه سال 93 زن جواني به كلانتري 148 انقلاب رفت و با طرح شكايت گفت‌: امروز پيامكي از بانك برايم آمد كه از حسابم برداشت شده است. وقتي سراغ كارت بانكي‌ام رفتم متوجه شدم، كارت عابربانك و تمام مدارك شناسايي‌ام كه داخل كيفم بود، سرقت شده است.

مأموران پليس بعد از بررسي حساب مالباخته، متوجه شدند سارق با كارت عابربانك سرقتي در يكي از مغازه‌هاي فرش فروشي ميدان امام حسين خريد كرده است بنابراين راهي محل شده و بعد از بررسي دوربين‌هاي مداربسته، ناهيد - 40 ساله را كه از سارقان سابقه‌دار بود، شناسايي كردند.

بررسي تصاوير نشان داد ناهيد با يك خودروي سواري ال 90 مشكي به اين مغازه آمده و با كارت شاكي يك تخته فرش خريده است. با شناسايي ناهيد مخفيگاه او در چهارراه سبلان شناسايي و سرانجام دستگير شد.

در بازجويي از متهم مشخص شد او با تأمين قرار وثيقه از زندان آزاد شده اما دوباره دست به سرقت زده است. متهم به دهها فقره سرقت در داخل اتوبوس‌هاي تندرو اعتراف كرد و گفت: با استفاده از شلوغي داخل ايستگاه و اتوبوس‌ها محتويات داخل كيف مسافران را سرقت مي‌كردم و بلافاصله در ايستگاه بعدي از اتوبوس پياده مي‌شدم.  همزمان با دستگيري اين سارق سابقه‌دار، مأموران به سارق جيب‌بر ديگري كه در ايستگاه‌هاي اتوبوس پرسه مي‌زد، مظنون شدند و او را هم دستگير كردند.

 متهم زمان دستگيري خود را علي رضايي معرفي كرد اما پس از انتقال به پايگاه سوم از سوي كارآگاهان به عنوان يكي از مجرمان سابقه‌دار شناسايي شد كه با نام جعلي خود را معرفي كرده بود.   عليرضا - 33 ساله كه تاكنون 14 بار به اتهام انواع سرقت و جيب‌بري دستگير و روانه زندان شده بود، از سوي دهها مالباخته مورد شناسايي قرار گرفت.

 يكي از مالباختگان گفت: در چهارراه ولي عصر در حال سوار شدن به اتوبوس بودم كه اين آقا مرا هل داد و سوار اتوبوس شد. من حتي با او داخل اتوبوس صحبت هم كردم اما وقتي كه متوجه سرقت كيفم كه حاوي يك ميليون و 400 هزار تومان وجه نقد و مدارك شناسايي بود، شدم، او از اتوبوس پياده شده بود.

سرهنگ كارآگاه جانپرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران گفت: با توجه به سوابق هر دو متهم و اعتراف آنها به دهها فقره سرقت در داخل ايستگاه و همچنين اتوبوس‌هاي تندرو، دستور انتشار بدون پوشش تصوير آنها از سوي مقام قضايي صادر شده است. به گفته وي مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهمان شده‌اند مي‌توانند جهت پيگيري شكايات خود به پايگاه سوم پليس آگاهي مراجعه كنند.

  اخبار حوادث  -  جوان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------