قتل مرد پولدار اصفهانی، پایانی بر فعالیت باند مخوف اخاذی



اعضای باندی که با شناسایی افراد پول‌دار، اقدام به اخاذی از آنها می‌کردند، پس از به قتل رساندن آخرین قربانی خود که قصد اخاذی دو میلیارد ریالی از وی را داشتند، کمتر از ۴۰ روز بعد از حادثه دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

نیمه شب ۱۲ اسفند ماه، یکی از شهروندان خمینی شهر اصفهان طی تماسی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، از توقف مشکوک یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در یکی از محله های این شهرستان خبر داد و اعلام کرد راکبان یک دستگاه موتورسیکلت که یک مرد و یک زن بودند و در کنار خودرو حرکات مشکوکی داشتند با مشاهده وی، اقدام به فرار کرده اند.

با اظهارات این فرد، بلافاصله تیم ویژه ای از پلیس ۱۱۰ و واحد بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی در محل حاضر و در بازرسی از صندوق عقب خودرو، جسد مردی حدوداً ۵۵ ساله که از ناحیه گردن خفه شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله پرونده ای در این زمینه تشکیل و تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی این فرماندهی، مامور رسیدگی به پرونده شدند و در تحقیقات اولیه دریافتند که مقتول در زمینه خرید و فروش اتومبیل فعالیت داشته و از تمکن مالی برخوردار بوده است و احتمال اینکه انگیزه قتل بر سر معاملات مالی باشد برای کارآگاهان قوت گرفت.

سرهنگ خسرو احمدی تصریح کرد: تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با استفاده از شیوه های علمی و اقدامات ویژه پلیسی، فرد ناشناسی که اقدام به سرقت چند فقره چک مقتول کرده بود را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی اظهار داشت: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود هنگامی که با مدارک و مستندات علمی پلیس مواجه شد لب به اعتراف باز کرد و به ارتکاب قتل با همدستی دو نفر دیگر از هم دستانش اقرار کرد.

متهم در اعترافات خود عنوان کرد: از یک سال پیش با همدستی یک زن و شوهر که از دوستانم بودند با طرح نقشه ای از قبل تعیین شده، برای به دام انداختن مردان پولدار و اخاذی از آنها فعالیت خود را آغاز کردیم و در این مدت توانستیم چهار نفر را مورد اخاذی قرار دهیم، اما در روز حادثه در حالی که قصد داشتیم از مقتول دو میلیارد ریال اخاذی کنیم با مقاومت وی مواجه شدیم و پس از یک درگیری او را خفه کرده و به قتل رساندیم.

سرهنگ احمدی تصریح کرد: با اعترافات متهم، دو همدست دیگر وی نیز در یک عملیات ضربتی در محل اختفایشان دستگیر و با وجود اینکه در ابتدا منکر هرگونه اتهامی بودند، اما پس از روبرو شدن با مدارک علمی جرم، لب به اعتراف گشودند و به ارتکاب قتل و اخاذی و سرقت چک از مقتول اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه با اعترافات متهمان سایر شکات این پرونده نیز شناسایی شدند، گفت: تمامی متهمان دستگیر شده همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.


 اخبار  حوادث  - جام جم 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------