فامیل دور را شناسایی کنید/ کلاهبرداری از خانم‌های سالخورده به بهانه ترکیدن لاستیک + عکس



پلیس به دنبال مردی است که با معرفی خود به عنوان فامیل اقدام به کلاهبرداری از خانم‌های سالخورده می‌کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 01/10/1393 پیرزنی 70 ساله با مراجعه به دادسرای ناحیه 3 تهران ( ونک ) اظهار داشت که شخصی ناشناس با جعل عنوان یکی از بستگانش که خانواده ای معتبر هستند ، اقدام به فریب وی نموده و مبلغ 4 میلیون تومان را دریافت و متواری شده است .

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اخبار,اخبارحوادث,کلاهبرداری

اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در حال خروج از شعبه میدان مادر بودم [که ] آقایی حدودا 30 ساله مرا به نام فامیلی صدا کرد و گفت : "من فرزند آقای .... که یکی از بستگان بسیار آبروند ما است ، هستم" ؛ پس از آن مدعی شد : "چرخ های ماشینم ترکیده و در خیابان شریعتی پارک شده" و به این بهانه از من در خواست پول نمود؛ من نیز بواسطه شناختی که از خانواده آقای ... داشتم ، مجددا به بانک مراجعه و مبلغ 4 میلیون را دریافت و به این شخص تحویل دادم ؛ این آقا نیز به سرعت از بانک خارج و در لحظه خداحافظی گفت : "حتما به منزل شما می آیم و پولتان را تقدیم می کنم" ؛ پس از گذشت چند روز و در تماسی که با آقای ... داشتم متوجه شدم که پسر ایشان از چند ماه پیش در مسافرت خارج از کشور است .

 

آنزمان بود که متوجه شدم از من کلاهبرداری شده و این شخص از نام فامیل بنده سوء استفاده کرده ؛ حالا چطور این شخص فامیلی من و فامیلی بستگان مرا می دانست ، نمی  دانم " .

شناسایی دومین شاکی پرونده :
با آغاز رسیدگی به پرونده و با شکایت پیرزنی 76 ساله ، دومین شاکی پرونده نیز شناسایی شد ؛ شاکیه پس از حضور در پایگاه سوم آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در بانک شعبه گاندی نشسته بودم که آقایی به من نزدیک شد و گفت : "حالا [ دیگر ] فامیل خود را نمی شناسی !" ؛ گفتم : شما ؟ که ایشان مجددا گفت : "شما بگویید که من کی هستم" ؛ چند نفر از بستگان خود را معرفی کردم تا نهایتا یکی از آنها بنام سام را معرفی و این شخص گفت : "بله ، من سام هستم" ؛ در ادامه این شخص مدعی شد : "من دیشب از خارج آمدم ؛ امروز در حال تردد در خیابان بودم که لاستیک ماشین ترکید ؛ قصد خرید لاستیک نو داشتم اما به خاطر اینکه پول کافی همراهم نبود ، به درب خانه شما آمدم اما بچه ها گفتند که شما به بانک آمدید" .

 

به این بهانه ، مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان پول گرفت و زمان خروج از بانک گفت : " ظهر ، نهار میهمان شما هستم و آنزمان پول را برایتان بازپس می آورم" اما هرچه نهار منتظر ماندم ، ایشان نیامد . پس از تماس با بستگان خود متوجه شدم که از من کلاهبداری شده است " .

شناسایی تصویر فامیل دور قلابی :
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی پرداخته و موفق به شناسایی تصویر جوانی حدودا 35 ساله شدند که به عنوان بستگان مالباختگان ، اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است .

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر گفت : " با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی و به جهت شناسایی و دستگیری متهم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از این شخص  ، از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی صاحب تصویر شدند ، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی ، محل سکونت و یا محل های تردد صاحب تصویر را از طریق شماره تماس 21865649 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ؛ همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند " .


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------