طوطی سخنگو، بهانه کلاهبرداری اینترنتی



رییس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری فردی که با انتشار آگهی فروش طوطی سخنگو در فضای مجازی 15 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، سرهنگ قاسم جعفریان افزود: در پی دریافت یک فقره گزارش مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: شاکی اعلام کرد در حال جستجو در اینترنت با اطلاعات و تصاویری در باره یک طوطی سخنگو مواجه شدم و پس از تماس با فروشنده، مبلغ 15میلیون ریال به حساب او واریز کردم اما پس از آن، تلفن فروشنده طوطی خاموش شد.

وی اظهار کرد: با انجام تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا، سرانجام متهم که در شهر تهران سکونت داشت ظرف کمتر از 48 ساعت شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ جعفریان افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف شد و گفت من برای گذراندن زندگی اقدام به فروش اینترنتی طوطی سخنگو می کردم و با استفاده از خط تلفن و شماره حسابهایی که به نام خودم نبود، مبلغی را از خریداران دریافت می کردم اما دیگر پاسخ آنها را نمی دادم و آنها نیز بدلیل اینکه اطلاعاتی از من نداشتند و معمولا نیز ساکن شهرستانها بودند، پیگیر ماجرا نمی شدند.

به گفته وی، متهم پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.


  اخبار  حوادث  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------