دام خلبان قلابی برای دختران دم‌بخت



خلبان قلابی که ده‌ها دختر دم‌بخت را به بهانه ازدواج و استخدام در شرکت‌های هواپیمایی فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده بود، هنگام شکار آخرین قربانی دستگیر شد.

 به گزارش جام جم، چندی پیش دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران از یک خلبان قلابی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: در فیس بوک با پسر جوانی آشنا شدم که خودش را خلبان معرفی می کرد حتی تصاویری از خودش را که کنار هواپیما ایستاده و لباس خلبانی به تن داشت در وایبر و واتس اپ برای من ارسال کرد. در ادامه دوستی اینترنتی مان، او با ابراز علاقه نسبت به من مدعی شد که قصد ازدواج دارد، اما می خواهد پیش از ازدواج شرایطی را فراهم کند تا من بتوانم به عنوان مهماندار در یکی از شرکت های هواپیمایی کار کنم.

وی ادامه داد: با شنیدن این حرف ها اعتمادم جلب شد. پسر خواستگار به بهانه استخدام من درخواست پول کرد که چند مرتبه از شهرمان آبادان به تهران آمدم و 18 میلیون تومان همراه مدارک هویتی و تحصیلی ام به او دادم. در جریان این سفرها هر بار او را مقابل شرکت های هواپیمایی ملاقات می کردم و اعتمادم به او بیشتر می شد تا این که او در جریان آخرین ملاقاتمان اعلام کرد دو روز دیگر باید برای شرکت در آزمون استخدامی مهمانداری به تهران بیایم بنابراین به شرکت هواپیمایی که گفته بود رفتم، اما او آنجا نبود و تلفن همراهش هم خاموش بود. سراغ او را از مسئولان آن شرکت گرفتم، اما کسی او را نمی شناخت. آنجا بود که متوجه شدم پسر جوان خلبان واقعی نبوده و فریبم داده است.

ردپای متهم در کلاهبرداری های سریالی
با تشکیل پرونده قضایی، تحقیق کارآگاهان به سرپرستی سرگرد عرب، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران آغاز شد.

همزمان با شروع تحقیقات و انجام چهره نگاری از متهم فراری، جستجو ها ادامه داشت تا این که ده ها دختر جوان دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های مشابهی را مطرح کردند.

بررسی این پرونده ها نشان می داد این دختران از سوی همان خلبان قلابی که پلیس در تعقیبش است، به دام افتاده و هر کدام مبالغی از پنج تا 18 میلیون تومان به وی پرداخته اند.در ادامه مشخص شد تعدادی از این افراد تهرانی و تعدادی شهرهای دیگر بودند که متهم آنها را فریب داده و به کلاهبرداری از آنها دست زده است.

مشخصات خلبان قلابی در اختیار گشت های انتظامی سطح شهر قرار گرفت و از ماموران خواسته شد با مشاهده متهم اورا بازداشت کنند.

سرانجام چند روز پیش ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد او دختر دیگری را به دام انداخته و با کشاندن وی به مقابل یکی از شرکت های هواپیمایی تهران قصد دارد از او کلاهبرداری کند.

ماموران با اطلاع از موضوع به آنجا اعزام شدند و محل را محاصره کردند و سپس زمانی که خلبان قلابی قصد نزدیک شدن به دختر جوان را داشت، دستگیر شد.

متهم همراه دختر جوان به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد منتقل شد. ابتدا دختر جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: با مرد جوان که خواستگارم بود در شبکه پیام رسان واتس اپ آشنا شدم.

وی خود را خلبانی معروف معرفی و اعتمادم را جلب کرد و بعد با ادعای این که می خواهد شرایط استخدام مرا در شرکت هواپیمایی فراهم کند از من خواست به مقابل یکی از این شرکت ها که در آنجا کار می کند، بروم و سه میلیون تومان همراه داشته باشم. امروز می خواستم پول را بپردازم که با دستگیری او متوجه شدم خلبان قلابی است و قصد کلاهبرداری من را دارد. اگر پلیس سر نمی رسید شاید من هم پول هایم را از دست داده بودم.

متهم زمانی که راز کلاهبرداری هایش را فاش شده دید، لب به اعتراف گشود و گفت: من شیفته خلبانی بودم اما موفق نشدم در این حرفه کار کنم بنابراین به دلیل مشکلات مالی که داشتم، تصمیم گرفتم از دختران جوان کلاهبرداری کنم. خود را به دروغ خلبان جا زدم. بعد هم آنها را به بهانه ازدواج و استخدام به عنوان مهماندار در شبکه های اجتماعی و پیام رسان وایبر و واتس اپ به دام می انداختم. برای واقعی نشان دادن کارهایم دقایقی پیش از حضور دختران جوان به مقابل شرکت های هواپیمایی می رفتم و آنها به محض حضور من در آنجا و مشاهده من گمان می کردند واقعا مدیر آنجا هستم. این بود که بیشتر به من اطمینان می کردند و پول هایی را که می خواستم به من می دادند.

فرمانده انتظامی پلیس فرودگاه مهرآباد تهران در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

زنگ خطری برای خانواده ها
سرهنگ ابراهیم حسین زاده با هشدار به خانواده ها و بویژه دختران جوان از آنها خواست از اعتماد به افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خودداری کنند؛ چرا که افراد سودجو و فرصت طلب با جعل عناوین شغلی و هویتی،اقدام به کلاهبرداری می کنند بنابراین از مردم می خواهیم هنگام ورود به فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند و براحتی به افراد اعتماد نکنند و اطلاعات و حتی پولی به آنها نپردازند. در صورت مواجهه با این گونه افراد بلافاصله پلیس و مراجع قضایی را در جریان موضوع قرار دهند تا آنها اقدامات لازم برای مقابله با این مجرمان انجام دهند.

وی یادآور شد: مردم آگاه باشند که اگر شرکتی یا سازمانی قصد استخدام افراد را داشته باشد از طریق جراید یا فراخوان همان سازمان اطلاع رسانی خواهد کرد. همچنین فریب حرفه یا شغل فرد مورد نظر را نخورند و برای اطمینان از واقعی بودن حرفه وی از سازمان یا اداره مربوطه استعلام لازم را به عمل بیاورند تا این گونه در دام افراد شیاد گرفتار نشوند.

 

 اخبارحوادث  -  جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------