متادون جان کودک8ساله را گرفت



سهل انگاری خانواده ای در شهرستان چرداول از توابع استان ایلام کودک هشت ساله را به کام مرگ فرستاد

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرداول به خبرنگار ایرنا گفت: این کودک ساکن روستای پیازآباد بخش هلیلان که قصد آشامیدن آب داشت، به دلیل نداشتن آگاهی، شربت حاوی متادون را به جای آب مصرف می کند که خانواده وی نسبت به عوارض مصرف این دارو و اعزام سریع کودک به پزشک سهل انگاری کرده و اقدامی انجام نمی دهند.

آرش جعفری زاده افزود: کودک آن شب را به صبح رسانده و خانواده وی روز بعد با عدم هوشیاری کودک مواجه می شوند و وی را به مراکز بهداشتی درمانی مرکز هلیلان اعزام می کنند.

وی ادامه داد: پزشک و پرستاران منطقه اقدام به انجام اعمال احیاء و تنفس کودک می کنند و با وجود انتقال وی به مراکز درمانی شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه به دلیل تاخیر در مراجعه و فاصله یک روز از مصرف متادون کودک جان خود را از دست می دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرداول یکی از مشکلات مردم منطقه به ویژه در دهستان زردلان این شهرستان را نبود مرکز بهداشتی و درمانی عنوان کرد و یادآور شد: با وجود اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت مردم منطقه زردلان بخش هلیلان شهرستان چرداول به دلیل دوری از مرکز استان از فقر امکانات بهداشتی و درمانی در رنج هستند که امیدوایم با مساعدت مسوولان استان و دانشگاه علوم پزشکی شاهد ارتقا خدمات پزشکی در این منطقه دور دست باشیم.

بخش هلیلان با جمعیت 23 هزار نفر در 70 کیلومتری ایلام قرار دارد.


 اخبار  حوادث  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------