دوئل مرگبار برای دوستی با دختر جوان



درگیری 2 پسر جوان برای دوستی با دختری، با قتل پایان یافت. عامل جنایت دیروز در مقابل 5 قاضی جنایی به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش جام جم، شامگاه هجدهم شهریور 92 مردی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 به ماموران خبر داد در یک نزاع دسته جمعی میان چند پسرجوان در بوستان لاله، چند نفر زخمی شده اند.

پس از این تماس، ماموران به محل اعزام و متوجه شدند یکی از مجروحان که جوانی 18 ساله به نام علیرضاست، بر اثر ضربات چاقو زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

با تشکیل پرونده ای، تحقیق در این زمینه ادامه یافت تا این که به ماموران خبر رسید جوان مجروح در بیمارستان جان باخته است. با گزارش قتل پسر 18 ساله به بازپرس ویژه قتل تهران، دستور قضایی برای انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر و تحقیق در این زمینه به اداره دهم پلیس آگاهی تهران محول شد.

ماموران در تحقیق از شاهدان متوجه شدند، تعدادی پسر جوان که چاقو و چوب در دست داشتند به دلایل نامعلومی در پارک لاله با یکدیگر درگیر شده و پس از مجروح شدن چند نفر از طرفین دعوا و حضور پلیس، فرار کرده اند.

با تحقیقات میدانی از سوی ماموران، در مرحله بعدی چند نفر از عاملان نزاع در حوالی بوستان لاله و شهرستان اسلامشهر شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان پس از انتقال به دادسرای جنایی مدعی شدند این نزاع به دلیل رقابت دو پسر جوان برای دوستی با دختری به نام سارا رخ داده که در جریان آن یکی از طرفین درگیری به نام محمد مرتکب قتل شده است.

سارا هم در جریان تحقیقات گفت: من مدتی با مقتول دوست بودم اما به این رابطه پایان دادم. روز حادثه همراه پسری به نام سعید در پارک بودم که علیرضا زنگ زد و سعید تلفن را پاسخ داد. آنها با هم درگیری لفظی پیدا کردند و در پارک قرار گذاشتند. محمد از دوستان سعید بود که بعد از اطلاع از درگیری به پارک آمد. وقتی آنها با هم درگیر شدند من از محل فرار کردم. سرانجام محمد که پلیس را در یک قدمی خود می دید، با مراجعه به ماموران خود را تسلیم کرد.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهمان صبح دیروز به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده محمد، متهم به مشارکت در قتل عمدی و شرکت در نزاع دسته جمعی است. دیگر متهمان پرونده نیز متهم به شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل هستند. با توجه به محتویات پرونده، بازسازی صحنه قتل و اعترافات متهمان، برای آنها درخواست مجازات قانونی دارم. اولیای دم مقتول هم خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به محمد از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او با رد اتهامش گفت: من نمی خواستم مرتکب قتل شوم. روز حادثه سعید با من تماس گرفت و خواست به پارک لاله بروم. وقتی به آنجا رسیدم مقتول هم آمد و درگیری شروع شد. چاقویی برداشته و به تعقیب علیرضا پرداختم که ناگهان تعادلم را از دست دادم و چاقو در بدن او فرو رفت. حتی خودم هم روی زمین افتادم. قصد من ترساندن مقتول بود و انگیزه و قصدی برای قتل نداشتم.

در ادامه سارا در جایگاه قرار گرفت و با رد اعتراف های قبلی خود گفت: من با مقتول یا متهمان ارتباطی نداشتم و روز حادثه برای گرفتن وسایل یکی از دوستانم با سعید در پارک قرار گذاشتم. وقتی به محل قرار رسیدم این درگیری رخ داد و من عامل نزاع نبودم و آنها به خاطر دوستم با هم درگیر شدند.

دیگر متهمان پرونده هم به دفاع در برابر اتهامات خود پرداختند که قضات دادگاه پس از آخرین دفاع متهم اصلی و وکیل مدافعش برای تصمیم گیری وارد شور شدند.


  اخبار  حوادث  -  جام  جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------