کشف مخفیگاه پادشاه گدایان در شمال ایران



یک مرد افغان به سبک فیلم الیورتوئیست، کودکان خیابانی را در خانه مخروبه‌ای گرد آورده و از آنان برای گدایی استفاده می‌کرد.

روزنامه ایران نوشت: این مرد که فاگین پیر آمل است، در یکی از محله‌های آمل خانه مخروبه‌ای را تهیه کرده و همه کودکان خیابانی و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست را در این مکان دور هم جمع کرده بود تا برای اقدامات خلافکارانه خود مورد استفاده قرار دهد.

راز اقدامات این مرد هنگامی فاش شد که مأموران پلیس در راستای اجرای طرح مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جریان مخفیگاه این مرد قرار گرفتند.

پلیس برای بدست آوردن ردی از این مرد، پاتوق وی را به صورت نامحسوس تحت مراقبت‌های خود قرار داد تا اینکه رد او را در یک خانه مخروبه شناسایی کرد. پلیس با اطمینان از اینکه فاگین و سایر کودکان و زنان در خانه مخروبه هستند وارد عمل شده و اقدام به بازداشت مرد افغان کردند.

در جریان بازرسی از این خانه مخروبه، 15 کودک یک تا پنج سال بی‌سرپرست و بی‌خانمان که نسبتی با فاگین پیر و زنان دستگیر شده نداشته‌اند، پیدا شدند. در جریان بازجویی‌های انجام گرفته از این باند و متهم اصلی پرونده مشخص شد که وی با پرسه‌زدن در خیابان‌های شهر، کودکان بی‌خانمان را شناسایی و برای استفاده از آنها در گدایی به مخفیگاه خود می‌برد.

بر اساس اعلام فرمانده پلیس آمل، در میان اعضای این گروه به جز کودکان خیابانی پنج زن وجود داشتند. همچنین تحقیقات درباره مخفیگاه این تبهکار مشخص کرد که وی خانه مخروبه مورد نظر را اجاره کرده و صاحب ساختمان از جزئیات نحوه استفاده وی از خانه‌اش بی‌اطلاع بوده است.

سرهنگ ولی‌الله گنجیان مقدم - فرمانده پلیس آمل، در این باره گفت: در راستای مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی، مأموران پلیس با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند مرد تبهکار را به اتهام سوءاستفاده از کودکان و زنان بی‌سرپرست برای گدایی دستگیر کنند.

سرهنگ گنجیان مقدم افزود: این مرد به دستگاه قضایی معرفی شد و کودکان نیز به مرکز اقامتی بهزیستی تحویل داده شدند.

فرمانده پلیس آمل با اشاره به پدیده کودکان خیابانی، که پدیده‌ای جهانی و هشدار دهنده است، گفت: تقریباً هیچ شهر و کشوری در دنیا نیست که کودک خیابانی نداشته باشد. این مشکل هم معضل کشورهای پیشرفته است و هم در کشورهای در حال توسعه می‌توان آن را دید.

وی در پاین خاطرنشان کرد: فقر، از هم پاشیدگی خانوادگی، بیماری و مرگ والدین، کودک‌آزاری و مسامحه‌کاری یا ترک کردن خانواده و عدم رشد اجتماعی عوامل رایجی برای زندگی کودک در خیابان هستند که در نهایت در دام اشخاص فرصت‌طلب قرار گرفته و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. در واقع این کودکان بخشی از جامعه بشری هستند که پرداختن به آنها، جلوگیری از شروع آسیب‌های اجتماعی است.


  اخبار  حوادث  -  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------