جاعلان برگه های خلافی خودرو دستگیر شدند



رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دستگیری جاعلان برگه های خلافی خودرو که تاکنون از ۱۳ نفر ۱۵ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی امروز در جمع خبرنگاران گفت: چند روز قبل با شکایت یکی از شهروندان مواجه شدیم.وی به بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مراجعه کرده و گفته بود فردی به منظور صفر کردن خلافی خودرو اش، مبلغی از او دریافت کرده اما با گذشت چند روز هنوز مبلغ خلافی به قوت خود پابرجاست.

وی افزود: فرد شاکی، چند روز پیش به ستاد ترخیص مراجعه کرده بود اما به علت بالا بودن مبلغ خلافی قادر به پرداخت آن و نیز ترخیص خودرو اش نبود؛ که دو نفر در ستاد ترخیص به وی پیشنهاد می دهند در ازای صفر کردن خلافی خودرو باید ۲۰ الی ۲۵ درصد کل مبلغ خلافی را بپردازد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این افراد با جعل کردن برگه های خلافی خودرو، برگه جعلی به فرد شاکی می دهند و وی نیز با آن برگه خودرو خود را ترخیص می کند اما پس از چند روز و اخذ استعلام، متوجه می شود که مبلغ خلافی همچنان به قوت خود باقی است.

سردار حسینی، جعل برگه های خلافی را شگرد متهمان عنوان کرد و افزود: پس از شناسایی و دستگیری متهمان مشخص شد که آنها از سادگی صاحبان خودرو و غفلت آنان سوء استفاده و نسبت به جعل صورت وضعیت خودرویی که فاقد خلافی است اقدام می کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون ۱۳ نفر از این دو متهم شکایت کرده اند، از شهروندانی که با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، خواست به دادسرای ناحیه ۱۰ واقع در خیابان آزادی- خیابان خوش یا به بازرسی تهران بزرگ مراجعه کنند؛ متهمان در مجموع از این تعداد ۱۵ میلیون تومان کلاهبرداری کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با رانندگانی که به جاعلان بابت جعل پول پرداخت کرده اند، برخورد می شود، گفت: رسیدگی به این موضوع در صلاحیت دادگاه قضایی است اما برخورد با این دو جاعل که از غفلت رانندگان سوء استفاده می کردند در اولویت قرار دارد.

این مقام ارشد پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از شهروندان خواست دقت لازم را داشته باشند، هر وعده ای را نپذیرند.

سردار حسینی تصریح کرد: سیستم پلیس از امن ترین سیستم های موجود در کشور است، دسترسی و امکان سوء استفاده از آن تقریبا غیرممکن است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در سطح شهر هفت واحد رسیدگی داریم، افزود: اگر افراد به جریمه خود اعتراض دارند، از طریق قانونی مراجعه کنند و در صورت قبول اعتراض آنان مبلغ خلافی کاهش می یابد.

وی درباره شیوه شکار طعمه از سوی این متهمان، گفت: آنها مقابل هیئت ترخیص و سایر واحدهای ترخیص می ایستادند و با افرادی که برای خلافی خودروی خود مراجعه می کردند، سرصحبت را بازمی کردند و زمانی که متوجه خلافی بالای آنان می شدند به آنها پیشنهاد می کردند که مبلغ خلافی آنها را صفر کنند.

این مقام ارشد پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد با افرادی که مقابل ستاد ترخیص پرسه می زنند، گفت: مراجعه به این ستاد زیاد است، اما تلاش می کنیم افرادی که با نیت سوءاستفاده مقابل این ستاد پرسه می زنند را دستگیر کنیم؛ با این وجود به علت حجم زیاد مراجعان افرادی پیدا می شوند که دیگران را اغفال می کنند.

سردار حسینی با بیان اینکه اغفال رانندگان سابقه داشته است اما مهم این است که افراد متخلف به سرعت شناسایی می شوند، گفت: از شروع فعالیت این دو نفر تا دستگیری آنان حدود ۱۰ تا ۱۵ روز سپری شد .

 

اخبار حوادث  -  جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------