عکس‌های خصوصی دختر جوان انگیزه اخاذی پسر شیاد



فردی كه با بدست آوردن تصاویر خصوصی یكی از شهروندان در فضای مجازی قصد اخاذی 30میلیون ریالی داشت توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان چهارمحال وبختیاری شناسایی و دستگیر گردید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت:در پی شكایت خانمی جوان مبنی بر اخاذی با تهدید انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در شبكه های اجتماعی بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ " قاسم جعفریان" افزود : در تحقیقات به عمل آمده شاكی بیان داشت، چند ماه پیش با فردی كه خودش را ع-ل معرفی نمود در شبكه اجتماعی لاین آشنا شدم و حدود 3 ماه با وی در ارتباط بودم و در طی این مدت تعدادی عكس شخصی نیز برای وی از طریق لاین ارسال كردم ولی بعد از مدتی ارتباطم را با وی قطع كردم اما بعد از مدتی، تهدید كرد كه اگر مبلغ 30میلیون ریال به حسابم واریز نكنم عكس هایم را در شبكه های اجتماعی منتشر می كند.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی فنی و تخصصی كارآگاهان این پلیس و انجام مهندسی اجتماعی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا بكلی منكر بزه انتسابی گردید ولی پس از مواجه شدن با مستندات پرونده چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به بزه انتسابی معترف گردید و پس از تكمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان به شهروندان توصیه كرد: به هیچ وجه در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نكنید و این نكته را در نظر داشته باشید كه رفتار شما در فضای مجازی باید همانند رفتار در فضای حقیقی باشد همانگونه كه عكس ها و اطلاعات خصوصی خود را در فضای حقیقی در اختیار افراد غریبه قرار نمی دهید در فضای مجازی نیز باید اینگونه رفتار كنید.

 اخبار  حوادث - باشگاه  خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------