باند نیم متری در بدن بیمار جا ماند



اشتباه پزشكي اين‌بار در بيمارستاني در شهر بابل رخ داد كه در آن زن بيمار پس از انجام يك عمل جراحي، متوجه شد پزشكش نيم متر باند استريل را در بدنش جا گذاشته است. باندي كه تا دو ماه تصور مي‌شد غده سرطاني است و همين موضوع باعث شده بود كه بيمار روحيه‌اش را از دست بدهد.

ماجرا از اين قرار بود كه دو ماه پيش زن جواني به نام «مريم بانو» در بابل پس از انجام معاينات پزشكي متوجه شد كه بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد. پزشك معالج وي زمان عمل را تعيين كرد. اين زن روز موعود به بيمارستان رفت و تحت عمل جراحي قرار گرفت. قرار بود يك عمل ساده باشد و اين زن پس از انجام عمل جراحي خيلي زود سلامتي‌اش را بدست آورد، اما اين پايان ماجرا نبود، مريم وقتي كه از بيمارستان مرخص شد احساس درد و بدحالي او را عذاب مي‌داد. تا جاييكه دوباره به پزشكش مراجعه كرد و معاينات پزشکی از سر گرفته شد. مريم اما اين‌بار از پزشكش خبري شنيد كه او را از زندگي نااميد كرد. پزشك معالج مريم به او گفت كه در شكمش يك غده سرطاني وجود دارد و اين درد‌ها و بدحالي هم به‌خاطر همين موضوع است. مريم كه خودش را باخته بود،

 

به پزشك‌هاي ديگر مراجعه كرد و در نهايت در تهران پس از سونوگرافي، چيزي را شنيد كه باور نمي‌كرد. بدحالي و دردهاي زياد مريم نه به خاطر غده سرطاني بود و نه هيچ بيماري ديگر؛ يك باند استريل نيم متري عامل تمام اين دردها بود. پزشك معالج مريم پس از عمل جراحي يك باند استريل نيم متري درون شكم وي جا گذاشته بود كه اگر بيشتر از اين در شكم وي مي‌ماند، ممكن بود جانش را از دست بدهد. بعد از اين راز دردهاي اين بيمار فاش شد، وي بلافاصله تحت عمل جراحي قرار گرفت و باند نيم متري از بدنش خارج شد.


زن جوان بعد از عمل جراحی ماجراي بيماري‌اش را اينگونه تعريف مي‌كند: « به علت بیماری تخمدان رحم مجبور به تخلیه رحم در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بابل شدم و بعد از جراحی هر روز با درد شدیدی در ناحیه شکم مواجه بودم. هر روز که می‌گذشت حالم بد‌تر از روز قبل می‌شد.»


مریم بانو پوراسماعیل در ادامه صحبت‌هايش مي‌گويد: «به علت این دردها به پزشکی که من را عمل کرد مراجعه كردم و او بعد از انجام سونوگرافی گفت یک غده سرطانی بدخیم در ناحیه شکمم وجود دارد. بعد از شنيدن اين خبر روحیه خودم را از دست دادم. هر روز که می‌گذشت رنگ صورتم به زردی و کبودی نزدیک‌تر می‌شد تا این‌که به پيشنهاد خانواده‌ام به بیمارستان‌ها و پزشکان دیگر هم مراجعه کردیم و آنها گفتند یک چیز حباب مانندی در شکم شما وجود دارد ولی غده سرطانی نیست.»


فیروزجایی همسر این بیمار بابلی هم در اين مورد مي‌گويد:  «بعد از انجام این سونوگرافی‌ها مجددا نزد خانم دکتر «س.م» که همسرم را عمل کرد رفتیم و گفتم اگر اشتباهی سهوا از جانب شما اتفاق افتاده ما نادیده می‌گیریم و از شما خواهش می‌کنم جان همسرم را نجات دهید. ولی این خانم دکتر با قاطعیت گفت که از من کاری ساخته نیست و بايد همسرت را نزد متخصص غدد ببرید چون یک تومور بدخیم دارد. بعد از مدتی وقتي حال همسرم خیلی بد شد او را به تهران بردیم و یک پزشک حاضر شد همسرم را پذیرش کند.»


فیروزجایی ادامه داد: «پزشکی که در تهران همسرم را معاینه کرد یک سونوگرافی سه بعدی گرفت و بعد از دیدن آن متوجه یک جسم مشکوک در شکم همسرم شد. دكتر گفت هرچه هست يك جسم است و غده سرطاني و يا چيز ديگري نيست. بعد از عمل جراحی یک باند استريل نیم متری از شکم همسرم خارج شد. بعد از شنيدن اين موضوع درحال حاضر مراحل قانونی این تخلف پزشک به نام «س.م» در حال انجام است و من دیگر حاضر به بخشش وی نیستم. این باند حدود دو ماه در شکم همسرم بود و به علت بد بودن حالش، من و فرزندانم ۲ ماه در برزخ بودیم و همچنان هم حالت روحی طبیعی نداریم. براي همين از مسئولان مربوطه عاجزانه خواهشمندم به داد مردم در بیمارستان‌ها برسند تا مانند ماجرای همسر من دیگر
تکرار نشود.»

 

اخبار  حوادث  - شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------