دختر جوان: از من خواست عکس‌هایم را برایش بفرستم/ بازهم اخاذی از دختران ساده لوح



 

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس فردی که از طریق یکی از نرم افزارهای پیام رسان شبکه های اجتماعی اقدام به اخاذی می نمود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح جزییات این خبر گفت: خانمی ساکن شیراز با مراجعه به این پلیس مدعی می شود كه در یکی از شبکه اجتماعی با پسری آشنا شده و پس از چند روز چت کردن و گفتگو ، فرد اخاذ از وی درخواست ارسال چند عکس را می نماید که پس از ارسال تصاویر شخصیش ، تهدید ها شروع شده و متهم برای اینکه این تصاویر را در فضای سایبر منتشر نکند مبلغ 80میلیون ریال از وی طلب می کند.

سرهنگ "سید موسی حسینی" ادامه داد: شاکی نیز برای حفظ آبروی خود مبلغ 20میلیون ریال در اختیار متهم قرار داده و پس از آن اقدام به شکایت می نماید.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز و پس از بررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری یك نفر متهم شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهم جوانی 30ساله می باشد که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه شد اما در ادامه با دیدن مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف كرد.

سرهنگ حسینی هشدار داد: یکی از عوارض استفاده ناصحیح و آثار منفی این نوع شبکه ها ایجاد روابط نامناسب اخلاقی بین کاربران است.

رییس پلیس فتا فارس گفت: معمولا شبکه های اجتماعی ابزارها و امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که فرد می تواند تصاویر، ویدئوها و اطلاعات خصوصی خود را در صفحه شخصی خود قرار دهد.

وی افزود : متاسفانه دیده می شود کاربران در این فضا به افرادی اعتماد می کنند که هویت واقعی واقعی آنها مشخص نیست که در ادامه می تواند مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورد.

 اخبار حوادث - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------