3سارق مسلح در ملاء عام اعدام شدند/ شکنجه خانواده طلافروش برای رسیدن به طلا



3سارق مسلح که دست به سرقت های خشن در سطح شهر مشهد زده بودند ، صبح امروز در ملاء عام اعدام شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 3 سارق مسلح که دست به سرقت های خشن در سطح شهر مشهد زده بودند ، صبح امروز در تقاطع خيابان مسلم در منطقه گازشرقي و در ملاء عام به دار مجازات آويخته شدند.

اعضاي اين باند مخوف اقدامات مجرمانه خود را از سال 1383 و با سرقت خودرو از استاني ديگر آغاز کردند و پس از آن با تهيه انواع سلاح هاي گرم، نارنجک و بمب دستي به سرقت هاي مسلحانه از طلافروشي ها روي آوردند.

محکومان اين پرونده که سال 1390 در مشهد دستگير شدند به ارتکاب 19 فقره سرقت به عنف اعتراف کردند که 13 فقره آن مسلحانه بوده و در جريان اقدامات خشن خود يکي از طلافروشان را در خيابان مسلم مشهد به قتل رساندند و فرد ديگر را نيز هنگام ارتکاب جرم با شليک گلوله مجروح کردند.

محکومان اين پرونده که در انجام برخي سرقت هاي مخوف از چادر زنانه عربي استفاده مي کردند به ارتکاب جرايمي چون گروگان گيري، آدم ربايي، قتل، سرقت هاي مسلحانه و ... پرداخته اند.

اقدامات مجرمانه متهمان از سال 1384 در مشهد با سرقت يک دستگاه پژو 206 در خيابان ملک آباد هنگامي آغاز شد که آنان زني را با تهديد سلاح از داخل خودرو در حالي بيرون انداختند که فرزند 5ساله اش درون خودرو بود و دزدان مسلح کودک را در منطقه ديگري رها کردند.

آنان سپس پلاک هاي يک دستگاه وانت را سرقت کرده و روي پژو 206 نصب کردند و در همان سال به طور مسلحانه به يک طلافروشي دستبرد زدند وسپس خودروي مذکور را در حاشيه شهر به آتش کشيدند تا سرنخي از خود بر جاي نگذارند.

همچنین این مجرمان در سال 87 نيز پس از دستبرد به يک طلافروشي در خيابان مسلم و سرقت طلاهاي فروشگاه، مالک طلافروشي را با شليک گلوله به قتل رساندند و جرايم خشن خود را تا سال 1390ادامه دادند.

دزدان مسلح نقابدار در آخرين سرقت مسلحانه خود به يک طلافروشي در خيابان شهيد مطهري دستبرد زدند که پس از آن کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي سرکرده باند را پاييز سال 90 دستگير کردند و در ادامه عمليات نيز ديگر اعضاي اين باند به دام افتادند.

در بازرسي از مخفيگاه و خودروي سارقان مسلح، چندين قبضه سلاح جنگي، نارنجک هاي دست ساز، کمربند انفجاري، بمب هاي صوتي، شوکر، لوازم تغيير چهره و ... کشف شد و در يکي از سرقت هاي مخوف خود کمربندهاي انفجاري کنترل از راه دور را به کمر يک طلافروش بستند و بدين ترتيب با گروگان گرفتن اعضاي خانواده وي و شکنجه فرزندانش او را مجبور کردند تا طلاهاي مغازه اش را براي آنان بياورد و سپس پسر طلافروش را به صندوق عقب پرايد انداختند و در منطقه ديگري از شهر رها کردند.

گفتنی است، متهمان در شعبه هشتم دادگاه انقلاب به اتهام محارب محاکمه شدند که 3 عضو اين باند خطرناک در چند جلسه و با حضور وکلاي مدافع محاکمه شدند و پس از آن که همه جوانب اين پرونده با دقت مورد رسيدگي و بررسي قرار گرفت، مقام قضايي اتهام آنان را با توجه به محتويات پرونده و اقارير صريح متهمان ، گزارش ماموران انتظامي و ... محرز دانست و راي به محارب بودن آنان داد و 3 متهم به اعدام محکوم شدند.

شایان ذکر است،  با اعتراض وکلاي متهمان به راي صادره، اين پرونده در شعبه 42 ديوان عالي کشور و توسط قضات با تجربه مورد رسيدگي دقيق قرار گرفت اما قضات ديوان عالي نيز راي صادره در مورد متهمان را تاييد کردند که پس از طي مراحل قانوني و استيذان از رئيس قوه قضاييه ، مقدمات اجراي حکم 3 محکوم در ملاء عام فراهم شد و صبح امروز در تقاطع خيابان مسلم در منطقه گاز شرقي مشهد به دار مجازات آويخته شدند.


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------