انتقام مجازی به دلیل پاسخ منفی به در‌خواست‌های بی‌شرمانه



فردی كه با بدست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یكی از شهروندان و انتشار آن در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی موجب آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

انتقام مجازی به دلیل پاسخ منفی به در‌خواست‌های بی‌شرمانهبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی عكس های شخصی وی را در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی همراه با مطالب غیراخلاقی و كذب درج نموده ، بررسی موضوع در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ " مرتضوی" افزود:شاكی در اظهارات خود بیان داشت در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی با فردی آشنا شدم كه پس از مدتی آشنایی فریب وی را خورده و عكس های شخصی و خصوصی خود را برای وی ارسال نمودم .ولی پس از مدتی من را به قصد اخاذی تهدید كرد كه تصاویر خصوصی ام را در اینترنت منشر می كند، ولی من به تهدیدهای او بی تفاوت بودم و او تهدید خود را عملی كرد.

این مقام انتظامی  بیان داشت:با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی افزود:متهم كه از قبل با شاكی رابطه اینترنتی داشته در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار نموده و انگیزه خود را هتك حیثیت شاكی بدلیل شنیدن پاسخ منفی در مقابل خواسته های او عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه كرد:
- در تالارهای گفتگو (چت)و در اتاق های گفتگوی شبكه های اجتماعی مجازی به سخن دیگران اعتماد نكنید.

- از به اشتراك گذاری تصاویر و فیلم های شخصی در شبكه های اجتماعی نظیر فیس بوك خودداری كنید.

- در فضای سایبری از افرادی كه اطلاعات شخصی شما را سئوال می كنند برحذر باشید ممكن است در پی فریب شما باشند.

- در صورت به اشتراك گذاری و یا ارسال تصاویر و فیلم و اطلاعات شخصی در اینترنت شما دیگر صاحب آن ها نیستید.


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------