ویزیتور كلاهبردار قطعات تقلبی خودرو می‌فروخت/ تاکنون 20 مالباخته شناسایی شدند



جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری ویزیتور كلاهبرداری خبر داد كه با جعل عنوان و ارائه قطعات جعلی خودرو اقدام به كلاهبرداری می‌كرد.

 سرهنگ علی‌اكبر جاویدان جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در روزهای گذشته اخباری به انتظامی شهرستان مبنی بر فعالیت مشكوك یك شركت ارائه كننده قطعات خودرو به ویژه باطری و كامپیوترهای خودروی پژو 206 واصل شد، كه موضوع بلافاصله در دستور كار پلیس آگاهی شهرستان علی‌آباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی توسط كارآگاهان، مشخص شد افرادی با نام و مشخصات گوناگون، طی روزهای گذشته به فروشگاه‌های قطعات خودرو در شهرستان مراجعه و درخواست خرید باطری و كامپیوترهای خودروی 206 را داده و حتی بیانه هم پرداخت كرده‌اند اما برای دریافت قطعه مورد نظر مراجعه نكرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان تاید كرد: از طرفی دیگر نیز صاحب فروشگاه قطعات خودرو در شهرستان، پس از اخذ سفارش از فرد مراجعه كننده، به یك ویزیتور قطعات خودرو كه روزهای قبل به فروشگاه مراجعه و خود را نماینده یك شركت معتبر معرفی كرده بود تماس و تقاضای ارسال قطعه مورد نظر را كرده است.

سرهنگ جاویدان افزود: پس از اعلام تقاضای فروشنده به ویزیتور مورد نظر، بلافاصله بیانه قطعه را هم به حساب ویزیتور واریز كرده است و ویزیتور نیز قطعه را از طریق تاكسی تلفنی به فروشنده قطعات خودرو ارسال كرده و فروشنده نیز بلافاصله باقی قیمت اعلام شده را به حساب ویزیتور واریز كرده است.

وی تاكید كرد: از طرفی دیگر فروشنده قطعات پس از دریافت قطعه متوجه شده كه جنس دریافتی تقلبی بوده است.

وی متذكر شد: در بررسی‌های تكمیلی و انجام چهره‌نگاری و فعالیت‌های نامحسوس كارآگاهان، مشخص شد فرد مراجعه كننده به فروشگاه‌های مختلف، یك نفر بوده و با نام‌های جعلی اقدام به كلاهبرداری می‌كرده است و در تمامی موارد نیز ویزیتور مورد نظر هم مشترك بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح كرد: با توجه به آنكه قطعات از طریق تاكسی‌های تلفنی به فروشگاه‌ها ارسال می‌شد، در تحقیقات انجام شده یكی از رانندگان شناسایی و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان فرا خوانده شد.

وی ادامه داد: در نهایت با كمك راننده و اقدامات اطلاعاتی پلیس، محل اختفای یكی از متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، وی در یك عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ جاویدان اضافه كرد: با اعتراف متهم به بزه انتسابی و تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان، تا به حال 20 مالباخته شكایت خود را مطرح كردند و مجموع كلاهبرداری انجام شده بیش از 280 میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: در بازرسی از منزل متهم، یك دستگاه خودرو توقیف و یك عدد مهر شركت تهیه و توزیع انواع باطری خودرو، 19عدد کارت عابر بانک مختلف، 29 بسته پلمپ شده کامپیوتر تقلبی خودرو، دستگاه پرس دوخت پلاستیک، انواع برچسب و هولوگرام، کارتن‌ها و بسته‌ها و پلاستیک‌های مخصوص بسته بندی، 17 عدد سیم کارت تلفن همراه و تعدادی اوراق هویتی جعلی به نام‌های مختلف كشف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به اینكه تلاش پلیس برای دستگیری همدست متهم همچنان ادامه دارد،خاطر نشان كرد: متهم پس از تكمیل شدن پرونده، برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------