جزئیات تازه از خودکشی دسته‌جمعی سارقان مسلح



دو بازمانده باند سارقان مسلح که مامور پلیس کرج را به شهادت رسانده بودند، در نخستین اعترافات خود جزئیات اقدامات مجرمانه‌شان و تصمیم به خودکشی گروهی را تشریح کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان در این باره به جام جم گفت: اعضای این باند از افراد سابقه دار بودند که بارها به اتهام شرارت و سرقت و تیراندازی های مسلحانه دستگیرو روانه زندان شده بودند. یکی از اعضای این باند هفتم اسفند سال گذشته به دلایلی نامعلوم فردی به نام «محمد» را در شهر خرم آباد با شلیک گلوله از پای در آوردو همراه همدستانش از آنجا متواری شد. از آن زمان با تشکیل پرونده قضایی، ماموران در جستجوی عامل این جنایت و همدستان وی بودند و موفق شدند هویت عامل اصلی حادثه و همدستانش را شناسایی کنند.

سردار محمد قنبری افزود: ماموران در قالب چند گروه عملیاتی جستجو برای یافتن مخفیگاه آنها را آغاز کرده اما با توجه به این که متهمان حرفه ای بودند، دسترسی به مخفیگاه آنها با مشکل روبه رو شد. این در حالی بود که در آخرین روزهای فروردین امسال ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد یکی از اعضای این باند به اتهام سرقت دستگیر شده و در زندان است و دزدان خشن با حمله به خودروی حمل زندانیان قصد فراری دادن او را دارند.

وی خاطرنشان کرد: با افشای این موضوع و هماهنگی قضایی، بازجویی از متهم در زندان انجام شد و نقشه سارقان ناکام ماند. سرانجام متهمان سوار بر خودروی سرقتی شناسایی شده و در جریان درگیری مسلحانه سرکرده باند به نام «علی» زخمی شد، اما متهمان توانستند فرار کنند.

فرمانده انتظامی استان لرستان افزود: با گذشت یک ماه از فرار متهمان، ماموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد اعضای این باند خودرویی را در کرج سرقت کرده و در ادامه ماموری را به شهادت رسانده اند. پس از افشای این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران احتمال دادند تبهکاران فراری دوباره به استان لرستان و مخفیگاه اصلی شان که شهر خرم آباد است، باز خواهند گشت. بنابراین مخفیگاه را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند تا این که شامگاه یکشنبه موفق شدند آخرین مخفیگاه متهمان را در خیابان 60 متری خرم آباد شناسایی کرده و آنجا را به محاصره درآوردند. ماموران با خلع سلاح متهمان، هر چهار نفر را دستگیر کردند.

قنبری اعلام کرد: متهمان در مسیر انتقال به پلیس آگاهی مدعی شدند، خود را مسموم کرده اند و تا دو ساعت دیگر می میرند؛ به همین خاطر درخواست کردند با اعضای خانواده شان ملاقات داشته باشند. ماموران برای اطمینان، آنها را به مرکز درمانی منتقل کرده که پزشکان تائید کردند این چهار نفر دچار مسمومیت دارویی شده اند.

وی گفت: موضوع به بازپرس پرونده اطلاع داده شد و با هماهنگی های لازم، متهمان تحت درمان پزشکی قرار گرفتند که ساعاتی بعد دو نفر از آنها جان باختند. ماموران به تحقیق از دو بازمانده باند پرداخته که اعترافات آنها نشان داد، اعضای این باند مرتکب قتل مردی در خرم آباد،سرقت یک خودروی پراید در کرج، شهادت مامور پلیس، سرقت مسلحانه یک طلا فروشی در شهرستان دزفول و هفت فقره تیر اندازی به خانه ها در خرم آباد، بروجرد و دورود برای ایجاد وحشت و انتقام جویی شده اند. آنها وقتی در محاصره پلیس گرفتار شدند تصمیم به خودکشی گرفتند و نقشه شان را اجرا کردند.

 

 اخبار حوادث  - جام  جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------