آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

جوان ایرانی قربانی جنایت مرموز در کانادا



اخبار,اخبارحوادث , قتل

پلیس کانادا با انتشار مشخصات و عکس افراد مظنون به قتل جوان ایرانی در شهر تورنتو، اعلام کرد؛ هنوز موفق به دستگیری آنها نشده است. مظنونان این جنایت زن و مرد کانادایی هستند که با سینا پارسی آشنا بوده و همزمان با این جنایت ناپدید شدند.

به گزارش جام جم، تحقیقات در خصوص این پرونده از سه شنبه گذشته همزمان با ناپدید شدن سینا پارسی در دستور کار پلیس شهر تورنتو قرار گرفت. ماموران پس از ردیابی های خود، توانستند خودروی مرد ایرانی را در یک پارکینگ در خیابان «جان» پیدا کنند.

در بازرسی خودرو کیف پول سینا پارسی کشف شد. سرانجام روز جمعه جسد مرد ایرانی در خانه شماره 230 خیابان «ولنر» پیدا شد. پلیس تورنتو پس از کشف جسد بدون اشاره به نحوه قتل مرد ایرانی اعلام کرد دو فرد مظنون به قتل سینا پارسی را شناسایی کرده است. براساس اعلام پلیس کانادا، کلاید مارشال 36 ساله و سابرینا چوارت 27 ساله، مظنون به قتل عمد شده اند.

به گفته پلیس، این دو نفر به احتمال زیاد یک سگ بزرگ قهوه ای رنگ همراه دارند.سینا پارسی ساعت 11 و 20 دقیقه شب سه شنبه گذشته پس از پایان یک مسابقه فوتبال، با خودروی خود محل مسابقه را ترک کرده بود. همزمان نیز از حساب بانکی او برداشت شده و افرادی سعی داشتند به حساب او دستبرد اینترنتی بزنند که موفق نشده اند.با گذشت سه روز از کشف جسد مرد ایرانی، پلیس موفق به دستگیری مظنونان این جنایت نشده است.

بیشترین قتل در تورنتو
سینا پارسی بیست و سومین قربانی جنایت در سال 5102 در تورنتو است.بر اساس اعلام مرکز آمار کانادا، نرخ قتل در این کشور به 1.56 به ازای یکصد هزار نفر رسیده است.

به گزارش ونکوور سان، میزان قتل در شمال و غرب کانادا به مراتب بیشتر بوده و در ایالت نوناوت به 14.84 در هر یکصد هزار نفر می رسیده که در نوع خود آمار عجیبی است.

آمار مشابه در ایالت منیتو با 4.1 و در ساسکچوان 2.69 قتل به ازای هر یکصد هزار نفر بود. در بین شهرها هم تورنتو با 80 مورد قتل درصدر جدول است.

دومین قتل
سینا پارسی دومین ایرانی تبعه کاناداست که در یک هفته گذشته به قتل رسیده است. سه شنبه گذشته نیز، یک زن مهندس ایرانی، از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در کانادا در یک پمپ بنزین مشغول کار بود، در جریان حمله دو جوان سارق به قتل رسید.

مریم رشیدی 35 ساله از فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی (کارشناس نفت) با همسر و پسر شش ساله اش در شهر کلگری کانادا زندگی می کرد.

پلیس اعلام کرده سارقان بین 20 تا 25 سال داشتند که با یک وانت مسروقه به پمپ بنزین رفته و پس از دریافت بنزین و زیر گرفتن مریم رشیدی فرار کرده اند.

اعضای بدن زن ایرانی به بیماران نیازمند اهدا شد و پلیس متهمان را دستگیر کرده است.

رسیدگی در کانادا
پیش از این نیز تعدادی از اتباع ایرانی در این کشور به قتل رسیده اند که به پرونده آنها رسیدگی شد و عاملان قتل آنها نیز در این کشور محاکمه شدند. این جنایت ها در سال 89 به اوج خود رسید و در کمتر از شش ماه سه شهروند ایرانی در این کشور به قتل رسیدند.

در آن زمان علی اکبر صالحی، سرپرست وقت وزارت امور خارجه با ارسال نامه ای خطاب به لارنس کانون وزیر امور خارجه کانادا مسئولیت دولت کانادا در قبال حقوق شهروندان ایرانی مقیم را مورد تاکید قرار داده و خواستار پیگیری جدی و فوری موضوع قتل سه شهروند ایرانی از جانب مراجع امنیتی و قضایی کانادا شد.

بر اساس اصل صلاحیت سرزمینی کشورها، هر یک از اتباع هر کشوری که در قلمرو سرزمینی آن کشور مرتکب جرم شود، دادگستری و قانون همان کشور، صالح به رسیدگی است و کشور دیگری نمی تواند در این زمینه مدعی باشد البته با توجه به مشکلات مربوط به زبان خارجی و عدم آشنایی با قوانین آن کشور می توانند از بخش حقوقی کنسولگری یا سفارت ایران بخواهند تا در پیگیری های حقوقی از آنها حمایت کند.

به گفته شاهرخ هدایتی، مسئول دفتر ارتباط وزارت دادگستری با قوه مجریه، اگر هم مجرم و مجنی علیه هر دو تبعه ایران باشند و جرم خارج از کشور اتفاق افتاده باشد، می توان با استفاده از قواعد استرداد مجرمان، مجرم را به کشور بازگردانده و در ایران محاکمه کرد، ولی اگر مجرم تابعیت ایرانی نداشته باشد باید در همان کشور متبوع خودش محاکمه و مجازات شود.

 

اخبار,اخبارحوادث , قتل

 

اخبار حوادث - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------