جدال خونین کوهنورد خرم‎آبادی با یک قلاده خرس(+عکس)



مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از وقوع جدال خونین یک کوهنورد خرم‎آبادی با خرس قهوه‎ای در سفیدکوه خرم‎آباد خبر داد.

اخبار,اخبارحوادث,جدال کوهنورد خرم‎آبادی با خرس قهوه‎ای

 

به گزارش ایسنا، مهرداد فتحی‎بیرانوند بیان کرد: یک گروه کوهنوردی که برای صعود به سفیدکوه خرم‎آباد عزیمت کردند، در یکی از ارتفاعات منطقه، یکی از کوهنوردان در مواجهه با یک قلاده خرس قهوه‎ای به شدت زخمی شد.وی اضافه کرد: این کوهنوردان خرم‎آبادی به علت آشنایی به منطقه آب زیادی همراه خود نیاورده بودند به همین علت به خاطر گرم بودن هوا آب ذخیره‌شان تمام می‎شود و یکی از آنان برای تهیه آب به یکی از چشمه‎های سرد کوهستان می‎رود، به علت تنگ بودن ورودی چشمه، به صورت سینه‌خیز وارد دهانه چشمه می‎شود، بعد از کمی پیشروی داخل چشمه، کوهنورد چشم به چشم خرس قهوه‎ای درشت اندامی می‎شود و ترس و دلهره بر او فائق می‎شود.


فتحی‎بیرانوند اظهار کرد: خرس بی‌درنگ با او درگیر می‎شود و ابتدا دست راستش را با حرکتی از کار می‎اندازد و پای راستش را در دهان می‎کند که پای راستش به شدت آسیب می‎بیند؛ در این وقت خرس برای تمام کردن کار کوهنورد حمله‎ای به پای چپش می‎کند، کوهنورد با دست سالمش گردن خرس را می‎گیرد تا بتواند از مرگ حتمی نجات یابد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: این مقاومت سبب می‎شود تاخرس حریف را جدی بگیرد و از کشتنش صرف‌نظر کند و از همان راهی که کوهنورد وارد چشمه شده بود خارج می‎شود و این فرد از مرگ حتمی نجات می‎یابد. فتحي خاطرنشان ساخت: در این وقت همراهان کوهنورد که به علت دیر آمدن او نگران شده بودند با صحنه خارج شدن خرس از چشمه مواجهه می‎شوند و بسیار نگران از سلامت دوست‌شان شروع به سر و صدا می‎کنند تا خرس فرار کند.


وی افزود: پس از این کار و دور شدن خرس، همراهان او را به زحمت زیاد (به خاطر وضعیت بد جسمانی) از چشمه خارج می‎کنند که با همکاری نیروهای هلال احمر لرستان توسط یک فروند بالگرد به بیمارستان شهدای عشایر انتقال می‎یابد و کارهای درمانی‌اش فوري توسط كاركنان بیمارستان انجام می‎شود.

 

فتحی‎ تصریح کرد: نکته‎ای که در این اتفاق ناخواسته افتاد برخورد شایسته این شهروند خرم‎آبادی و همراهانش با خرس وحشی است که بدون هیچ صدمه جدی خرس را فراری می‎دهند و آسیبی به خرس نمی‎رسانند که جای تقدیر دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: در قوانین جدید جرائم شکار، بهای هر قلاده خرس 50 میلیون تومان است که باید توجه داشت دست به شکار این گونه ارزشمند زدن چه عواقبی دارد و همچنین با توجه به بکر بودن طبیعت زیبای لرستان باید از وارد شدن به مناطقی که حیوانات وحشی جزو قلمرو آن‌هاست جداً خودداری کرد.

  اخبار  حوادث  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------