دستگیری برادرزاده قلابی آقای وزیر/ متهم: با وزیر تشابه فامیلی داشتم + عکس



مرد خلافکاری که قصد داشت با معرفی خود به عنوان برادزاده وزیر ،‌ نمایندگی یکی از شکرت‌های خودروساز را به دست بیاورد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 05/02/1394 نماینده حقوقی وزارات صنعت و معدن به عنوان شاکی در دادسرایناحیه 10 تهران حاضر و با طرح شکایتی عنوان داشت که شخصی با معرفی خود تحت عنوان برادرزاده شخص وزیر و ارائه معرفی نامه مجعول ، قصد گرفتن نمایندگیِ یکی از شرکت های خودروسازی را داشته است .

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جعل" و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات نماینده حقوقی :
نماینده حقوقی وزارت صنعت و معدن پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "چندی پیش شخصی با جعل هویت و همچنین جعل عنوان نماینده سازمان بازرسی کل کشور ، به دفتر مرکزی یکی از شرکت های خودروسازی کشور مراجعه و قصد داشته تا با ارائه مدارک شناسایی و همچنین معرفی نامه مجعول نسبت به گرفتن نمایندگی خدمات پس از فروش ، برای شخصی بنام "پیمان . ش" در استان فارس اقدام نماید که عوامل حراست وزارتخانه با بررسی مدارک ارائه شده از سوی این شخص اطلاع پیدا کردند که این مدارک تماماً مجعول بوده و شخص وزیر نیز صراحتا عنوان داشته اند که برادرزاده ای با این مشخصات نداشته و هرگونه اقدام جهت اخذ نمایندگی شرکت های خودروسازی نیز می بایست برابر ضوابط قانونی انجام شود  " .

شناسایی مجرم سابقه دار :
کارآگاهان پایگاه هشتم با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته دفتر مرکزی شرکت خودروسازی ، موفق به شناسایی تصویر برادرزاده قلابی وزیر شدند ؛ با بدست آمدن تصویر این شخص و انجام چهره نگاری از طریق بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام "محمد . ن" (متولد 1359) با بیش از 7 سابقه ارتکاب جرایم مختلف با موضوعات جعل ، کلاهبرداری ، سرقت ، خیانت در امانت ، نگهداری سلاح و مهمات جنگی و ... شدند .

 

اخبار,اخبارحوادث,کلاهبرداری


دریافت نمایندگی در ازای پرداخت  30 میلیون تومان :
همزمان با شناسایی "محمد . ن" و در ادامه رسیدگی به پرونده ، "پیمان . ش" که متهم ( محمد . ن ) قصد داشت تا امتیاز نمایندگی شرکت خودروسازی را برای وی اخذ نماید نیز شناسایی و در تحقیقات از وی مشخص شد که "محمد . ن" ضمن معرفی خود به عنوان برادرزاده وزیر و همچنین نماینده سازمان بازرسی کل کشور مدعی شده که بواسطه این ارتباطات قادر به دریافت نمایندگی از شرکت های خودروسازی است و با طرح این پیشنهاد ( اخذ نمایندگی خدمات پس از فروش از شرکت خودروسازی ) مبلغ 30 میلیون تومان از "پیمان . ش" دریافت کرده است .

دستگیری متهم :
با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان تهران نو و دستگیری وی در مورخه 26/03/1394 شدند .

متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه جعل مدارک و همچنین سوء استفاده از شباهت فامیلی خود با شخص وزیر شده اما در ادامه و با ارائه دلایل و شواهد غیر قابل انکار مجبور به اعتراف شد .

جعل عنوان دولتی ، شیوه و شگرد کلاهبرداری :
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از اشخاصی که متهم تحت عناوین مختلف به آنها مراجعه کرده ، مشخص شد که متهم ضمن معرفی خود تحت عناوین مختلف دولتی و به بهانه های مختلف از جمله "اخذ مجوز ساخت پمپ بنزین در سطح شهر تهران" ، "انجام امور قضایی" ، "انجام امور بیمه ای در خصوص بیماری های خاص" و .... ، نسبت به فریب این افراد و دریافت وجوهات مختلف از آنها اقدام نموده است .

سرگرد کارآگاه قُباد بُرجی ، سرپرست پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " متهم پرونده با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – خیابان 12 فروردین مراجعه نمایند " . 


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------