جنایت به‌خاطر هیچ



جوانی که در درگیری به‌خاطر جای پارک مرتکب جنایت شده بود، خودش را به پلیس تسلیم کرد.

به گزارش شرق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ ساعت ١٧ روز ١٣ شهریور سال ٩٢، به ‌کلانتری شهرک قدس اعلام کرد جوانی ٢٣ساله که مورداصابت ضربات متعدد جسم تیز قرار گرفته به بیمارستان لاله منتقل و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت شده است. با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد مقتول به نام «معین» از کارگران رستوران گل لاله واقع در منطقه فرحزاد بود که مورداصابت ضربات متعدد چاقو از ناحیه گردن، سینه، دست و... قرار گرفت و ساعت دو بامداد روز حادثه از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل و ساعت ١٧ به علت شدت ضربات وارده فوت شد.

 

تعدادی از کارگران محل جنایت در اظهارات خود عنوان کردند جوانی حدودا ٢٥ساله با خودروی سواری ال٩٠ به رستوران مراجعه کرد و درحالی‌که خودرو را در وسط خیابان رها کرده بود، داخل رستوران رفت، مقتول را در زمان استراحت هدف ضربات متعدد چاقو قرار داد و پس از آن به‌سرعت از محل متواری شد. یکی از کارگران رستوران محل جنایت در اظهارات خود به‌ کارآگاهان گفت: «کار تمام شده بود. قصد داشتیم رستوران را تعطیل کنیم که جوانی حدودا ٢٥ساله وارد رستوران شد و درحالی‌که به‌نظر می‌رسید در وضعیت طبیعی قرار ندارد، عربده‌کشی و با چاقو قدرت‌نمایی کرد. پس از آن به‌سرعت خودش را به تخت چوبی که مقتول روی آن در حال استراحت بود رساند، با چاقو چند ضربه به وی زد و پس از آن از محل متواری شد».


یکی دیگر از شاهدان صحنه جنایت نیز در اظهاراتش به‌ کارآگاهان گفت: «شب جنایت، قاتل همراه دختری جوان به رستوران آمده بود. هر دو آنها پس از صرف شام از رستوران خارج شدند تا اینکه پس از چند ساعت، قاتل مجددا به رستوران مراجعه کرد و مقتول را به قتل رساند».


شاهدی دیگر در اظهارات خود به‌ کارآگاهان گفت: «من نگهبان پارکینگ رستوران کناری محل جنایت هستم. حدودا ساعت یک بامداد بود که قاتل با خودرو ال٩٠ سفیدرنگ مقابل رستوران ما آمد و درحالی‌که قصد پارک خودرو را داشت، با دیوار تصادف کرد و شیشه چراغ‌های عقب ماشین شکست. قاتل ماشین را در همان وضعیت، وسط خیابان رها کرد و به سمت رستوران محل جنایت رفت. هرچه از او درخواست کردم ماشین را از مسیر حرکت مردم بردارد، جوابی نداد و داخل رستوران محل جنایت شد. در این هنگام نگهبان رستوران عنوان کرد رستوران تعطیل است اما قاتل،‌ توجهی نکرد و به محل استراحت کارگران رفت. من نیز برای پیگیری موضوع، همراه نگهبان رستوران به تعقیب او رفتیم که ناگهان وی بالای سر مقتول رفت و درحالی‌که معین روی تخت دراز کشیده بود، با چاقو چند ضربه به او زد و پس از آن به‌سرعت از رستوران خارج و با خودرو ال٩٠ از محل متواری شد»

 

.کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته رستوران‌های محل جنایت، موفق به شناسایی صاحب خودرو شدند و او را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند. این فرد پس از اطلاع از موضوع جنایت عنوان کرد: «خودرو شب حادثه در اختیار یکی از دوستانم به نام سیامک (٢٥ساله) با نام مستعار کوروش قرار داشت. زمانی‌که کوروش خودرو را برایم آورد، گفت در زمان پارک‌کردن با دیوار تصادف کرده اما درخصوص درگیری و وقوع جنایت هیچ صحبتی با من نکرد و پس از آن هیچ اطلاعی از وی ندارم».


کارآگاهان با شناسایی هویت قاتل، به محل سکونت سیامک در منطقه مهرویلا واقع در کرج رفتند و در تحقیق از خانواده متهم اطلاع پیدا کردند این جوان پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونتش متواری شده است. هم‌زمان با ادامه تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم، کارآگاهان با ارائه مشاوره به خانواده مقتول از آنها خواستند تا درخصوص معرفی متهم به پلیس با آنها همکاری کنند.

 

سرانجام متهم ساعت ١٥ روز یکشنبه هفته جاری با مراجعه به دادسرای جنایی خود را تسلیم کرد و در اظهارات اولیه خود، درخصوص انگیزه جنایت به‌ کارآگاهان گفت: «در زمان مراجعه به رستوران محل جنایت، قصد داشتم خودرو را مقابل در رستوران پارک کنم اما مقتول مانع من شد. درحالی‌که از این کار مقتول بسیارعصبانی شده بودم و به‌نوعی فکر می‌کردم در مقابل او کم آورده‌ام، پس از صرف شام از رستوران خارج شدم اما با وجود گذشت چند ساعت از ماجرای پارک خودرو تصمیم گرفتم تلافی کار مقتول را که مرا ضایع کرده بود، درآورم و به همین علت مجددا به رستوران محل جنایت رفتم و دست به جنایت زدم».سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «متهم با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات و مشخص‌شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی برای بررسی صحت اظهارات متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است».


 اخبار  حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------