قتل برای جلوگیری از تعرض



دختری نوجوان که برای جلوگیری از تعرض پسر موردعلاقه‌اش او را با ضربه چاقو به‌قتل رسانده، به پرداخت دیه و حبس محکوم شد.

به گزارش شرق ، مأموران پلیس یک‌سال قبل با تماس پرستاران بیمارستانی در پایتخت باخبر شدند جوانی که در منزلش چاقو خورده و زخمی شده‌ بود به‌دلیل خونریزی شدید در بیمارستان جان خود را از دست داده ‌است.  زمانی که مأموران به بیمارستان رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند، متوجه شدند این جوان که کامران نام ‌داشت توسط تکنیسین‌های اورژانس به بیمارستان رسانده ‌شده. تحقیقات از امدادگران نشان داد آنها با تماس زنی جوان در جریان چاقوخوردن این مرد قرار گرفتند و وقتی به خانه کامران رفتند، او را تنها یافتند. پسر جوان بعد از دو روز از رفتن به کما جانش را از دست داد.


پلیس با توجه به اینکه خانواده کامران جسد را شناسایی کرده و اطلاعاتی در اختیار مأموران قرار داده‌ بودند، متوجه ‌شدند کامران از مدتی قبل با دختری نوجوان ارتباط داشت و این دختر بعد از جداشدن از خانواده‌اش با مقتول زندگی می‌کرد.

 

خانواده کامران گفته ‌بودند آن دختر را نمی‌شناسند اما با توجه به اطلاعاتی که مأموران از فهرست مکالمات ‌تلفنی مقتول و بازجویی از همسایه‌ها، به‌دست آوردند موفق شدند دختر ١٨ساله به نام پریسا را شناسایی و بازداشت کنند. پریسا اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «من از یکی از شهرستان‌های غرب کشور به تهران فرار کرده‌ بودم. در تهران معتاد شدم و شیشه مصرف می‌کردم با اینکه می‌دانستم این وضعیت خوب نیست اما به‌دلیل مشکلاتی که با خانواده‌ام داشتم، نمی‌خواستم به خانه برگردم تا اینکه با کامران آشنا شدم و قرار شد به خانه او بروم تا با هم مواد مصرف کنیم، من چند بار این کار را کردم.

 

البته همیشه در خانه کامران نبودم اما هربار که می‌خواستم مواد بکشم، به منزل او می‌رفتم. روز حادثه بعد از اینکه کامران مواد مصرف کرد به سمت من آمد و می‌خواست با هم رابطه داشته ‌باشیم، اما من قبول نکردم. آن روز مواد مصرف نکرده‌ بودم و نسبت به رفتارم آگاهی داشتم. به کامران گفتم من با تو فقط دوست هستم و اجازه نداری به من دست درازی کنی. به سمت دیگر خانه رفتم و داشتم با چاقو گردو می‌شکستم و می‌خوردم که احسان دوباره به طرفم آمد و سعی کرد به من تعرض کند. برای اینکه او را از خودم دور کنم، با دستم روی دست او زدم چون در دستم چاقو بود، او زخمی ‌شد».


پرونده بعد از پایان بازجویی‌ها و صدور کیفرخواست علیه متهم برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد. در جلسه رسیدگی به اتهام این دختر که حالا ١٩ساله‌ است، بعد از اینکه نماینده دادستان تهران در جایگاه قرار گرفت و خواستار رسیدگی به این پرونده و صدور کیفر برای متهم شد، پدر و مادر کامران به‌عنوان ولی‌‌دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

 

وقتی نوبت به پریسا رسید، او اتهام قتل عمدی را رد کرد اما پذیرفت که ضربه‌ای با چاقو به دست مقتول زده ‌است. او گفته‌های خود را در دادسرای جنایی یک‌بار دیگر بازگو کرد و ادامه ‌داد: «وقتی ضربه را به دست کامران زدم، خون زیادی از دستش بیرون زد و با توجه به اینکه مواد هم مصرف کرده‌ بود، ترسیدم بلایی سر او بیاید به همین دلیل بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و وسایلم را جمع کردم و از خانه کامران بیرون آمدم به پایانه آزادی رفتم در آنجا سوار ماشینی که به سمت شهرستان محل تولدم می‌رفت، شدم و رفتم. بعد از آن از سرنوشت کامران خبری نداشتم تا اینکه من را به اتهام قتل بازداشت کردند».


متهم گفت: «من قصدی برای کشتن او نداشتم و نمی‌خواستم ضربه‌ای کشنده ‌بزنم در غیراین‌صورت می‌توانستم ضربه را به قلبش بزنم. من فقط با چاقو روی دستش زدم که کنار برود اما ظاهرا چاقو باعث قطع یکی از رگ‌های اصلی بدنش شد. در حال حاضر هم اعتیادم را ترک کرده‌ام و از خانواده کامران و دادگاه درخواست بخشش دارم».


 سپس وکیل متهم در جایگاه حاضر شد و گفت عمل موکلش کشنده‌ نبود و یکی از دلایل مرگ، دیررساندن مقتول به بیمارستان بود ضمن اینکه متهم قصد داشت از تعرض به‌خودش جلوگیری کند. او سپس خواستار تبرئه موکلش از اتهام قتل عمد شد.


هیأت قضات با پایان جلسه وارد شور شدند و متهم را در قتل شبه‌عمد مجرم دانستند و به پرداخت دیه و پنج سال حبس محکوم کردند.


 اخبار  حوادث  - شرق  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------