فعاليت تبهكاران حرفه‌اي در شبكه سرقت خودرو



عاملان دستبرد به خودروها در مرکز پايتخت، گروهي تبهکار حرفه‌اي و قديمي بودند. چندي پيش ماموران پليس آگاهي تهران در جريان فعاليت تبهکارانه اعضاي يک شبکه قرار گرفتند که اقدام به دستبرد از خودروها مي‌کردند. با توجه به گستردگي اين سرقت‌هاي مشابه تيمي از پليس آگاهي وارد عمل شدند تا گردانندگان اين شبکه را به دام اندازند. ماموران در تحقيقات ويژه خود دريافتند اعضاي اصلي اين باند بارها به زندان افتاده‌اند و بيشتر سرقت‌هايشان را در مرکز پايتخت انجام مي‌دهند.

مجرمان حرفه‌ای این شبکه بزرگ در زمینه خرید خودروهای تصادفی، سرقت خودروهایی مشابه با این خودروها و درنهایت تغییر اصالت و فروش در استان‌های مختلف کشور مبادرت می‌کردند.با انجام عملیات‌های پیچیده و هوشمندانه ماموران پلیس آگاهی خوشبختانه پرده از سرقت حرفه‌ای این شبکه بزرگ برداشته شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که چند عضو اصلی این باند پس از رهایی از زندان به سرقت خودرو به شیوه تغییر اصالت خودروهای سرقتی روی آورده‌اند. همين اطلاعات کافي بود تا مخفيگاه‌ها و محل‌هاي تردد دزدان حرفه‌اي به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گيرد تا اينکه همه پاتوق‌ها و خانه‌هاي پنهان دزدان قديمي محاصره شد و اين مردان که چاره‌اي جز تسليم نداشتند، به دام افتادند.


١١ عضو این باند پس از اينکه اموال سرقتي زيادي از مخفيگاه‌هايشان به دست آمد چاره‌اي جز اعتراف به حقيقت نديدند و در بازجويي‌ها از ٨٢ سرقت خودرو پرده برداشتند.


سردار سرتیپ عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر گفت:  «مجرمان حرفه‌ای این شبکه بزرگ در زمینه خرید خودروهای تصادفی، سرقت خودروهایی مشابه با این خودروها و درنهایت تغییر اصالت و فروش در استان‌های مختلف کشور دست به تبهکاری‌های سریالی می‌زدند.»


سردار محمدیان با اشاره به این‌که بیش از ٩٠‌درصد خودروهای سرقتی ظرف مدت ١٥ روز کشف و مابقی به علت تغییر اصالت درکانون رصد مستمر پلیس قرار می‌گیرند، افزود: « با دستگیری  ١١ عضو این شبکه تعداد ٨٢ خودروی سرقتی کشف و ضبط شد.»


وی گفت: « صاحبان اصلی خودروها شناسایی شده‌اند و خریداران خودروهای سرقتی تغییر اصالت داده شده نیز علیه اعضای این باند شکایت کرده‌اند.»


سردار محمدیان افزود: « با توجه به ارزش ریالی بسیار زیاد این سرقت‌ها و انجام اقدامات مجرمانه جعل و تغییر اصالت، مجازات شدید و جریمه سنگین در انتظار سارقان این شبکه بزرگ سرقت خودرو است.» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «مردم از خرید خودروهای آگهی شده همراه با قولنامه‌هایی که به‌طور دستی میان فروشنده و خریدار تنظیم می‌شود؛ خودداری کنند.»


  اخبار  حوادث  - شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------