سرقت خودروهای شاسی بلند با یک تلفن + عکس



سارق حرفه‌ای با تلفن، خودروهای شاسی بلند را سرقت و پس از انتقال به غرب کشور، آنها را به قیمت سه میلیون تومان به قاچاقچیان سوخت و کالا می‌فروخت.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده پس از گزارش سرقت های مشابه خودرو های شاسی بلند گران قیمت در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت. بررسی پرونده ها نشان می داد، این خودروها زمانی که در کنار خیابان پارک بودند، با نیسان های یدک کش سرقت شده اند.

در ادامه کارآگاهان با بازبینی دوربین های مداربسته اطراف محل های سرقت توانستند شماره پلاک چند خودروی یدک کش را به دست بیاورند.

رانندگان این خودروها به اداره آگاهی احضار شده و در اظهاراتی مشابه عنوان کردند: فرد ناشناسی با لهجه اهالی یکی از استان های غرب کشور طی تماس تلفنی مدعی بود ماشینش دچار نقص فنی شده و سپس هزینه انتقال خودرو را می پرسید. پس از آن شماره حساب ما را می گرفت و هزینه جرثقیل را کارت به کارت می کرد. بعد هم نشانی دقیق محل پارک خودرو را به ما می داد. ما نیز به محل پارک خودروها مراجعه و با شناسایی خودرو با توجه به مشخصات اعلام شده از سوی مرد ناشناس، آن را به مراکز باربری جنوب تهران منتقل می کردیم.

انتقال به غرب کشور
در ادامه تحقیقات و با شناسایی باربری هایی که خودروهای مسروقه به آنجا منتقل شده بود،کارآگاهان به این مراکز مراجعه و از مدیران باربری ها تحقیق کردند. در بررسی اظهارات مدیران پایانه های باربری، مشخص شد به همان شیوه مشابه، فردی ناشناس طی تماس تلفنی با پایانه باربری و واریز پول، از آنها درخواست می کرده تا خودروها به دیگر شهرهای کشور بویژه شهرهای مرزی غرب کشور انتقال یافته و در آنجا تحویل افرادی که او معرفی می کرد، شود.

شناسایی سارق
کارآگاهان برای شناسایی سارق خودروها به بررسی مجرمان حرفه ای و سابقه دار پرداخته و با توجه به لهجه متهم، توانستند هویت او را به نام صباح 43 ساله شناسایی کنند.

سرقت برای قاچاق
با شناسایی متهم، تیمی از ماموران با نیابت قضایی راهی استان غربی کشور شده و توانستند تعدادی از خودروهای سرقتی را کشف و خریداران خودروهای سرقتی را دستگیر کنند. اظهارات متهمان نشان داد، متهم پس از سرقت خودروهای شاسی بلند آنها را به مبلغ سه میلیون تومان می فروخته و خریداران از آن برای قاچاق کالا و سوخت استفاده می کردند.

 

اخبار,اخبارحوادث,سرقت

دستگیری صباح
با اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان با اطمینان از ادامه فعالیت و حضور «صباح» در شهر تهران، مخفیگاه وی را در یک مسافرخانه در خیابان مولوی شناسایی و متهم را که در حال استراحت بود، دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

صباح که به هیچ عنوان قادر به رانندگی با خودرو نیست، پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی به ده ها فقره سرقت به همین شیوه و فروش خودروهای سرقتی به قاچاقچیان سوخت و کالا در غرب کشور اعتراف کرد.

متهم درباره نحوه شناسایی خودروها به کارآگاهان گفت: در خیابان ها پرسه می زدم و خودروهایی را که معلوم بود برای مدتی طولانی پارک شده اند، شناسایی و پس از تماس با یدک کش ها، نقشه ام را اجرا می کردم. خودروهایی که برخی از آنها بیش از صد میلیون تومان قیمت داشت، سه میلیون تومان می فروختم.

اخبار,اخبارحوادث,سرقت


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم و همچنین بررسی سوابق سرقت های مشابه و اسناد و مدارک به دست آمده از پایانه های باربری و...، اسناد و مدارک زیادی در ارتباط با جابه جایی ده ها دستگاه خودروی سرقتی به مرزهای غربی کشور کشف شد و متهم نیز به ده ها فقره سرقت خودرو و فروش آنها به افرادی خاص اعتراف کرده که با تحقیقات پلیسی، بیش از 40دستگاه خودروی سرقتی کشف شد. سردار عباسعلی محمدیان خاطرنشان کرد؛ اغلب سرقت ها در مناطق جنت آباد، یوسف آباد، قلهک، نظام آباد، نیروی هوایی، نارمک، دیباجی، سهروردی، رسالت، تهرانپارس و میدان امام حسین انجام شده و تحقیق از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد.


  اخبار حوادث  - جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------